בהמתנה להשתלה, הלב שב לחיים

(0)
לדרג

אשה שהמתינה להשתלת לב עברה ניתוח קיצור קיבה והורידה 17 ק"ג. באופן מפתיע לבה הביולוגי התאושש וחזר לפעום. הרופאים: "מקרה חסר תקדים, מהבודדים בעולם"

מאת: מערכת zap doctors

ללב תוכניות משלו. לבה של אישה בת 40, שהמתינה להשתלת לב, התאושש באופן מפתיע וחזר לפעום בכוחות עצמו. הרופאים הנדהמים בבית חולים בילינסון הוציאו את הלב המלאכותי מגופה של האשה, היא שוחררה לביתה ומרגישה טוב.

האשה חוברה ללב מלאכותי לפני כשנה כשהיא סובלת במקביל גם מעודף משקל משמעותי. היא התבקשה להפחית ממשקלה מאחר שהמשקל הפריע לפעילות הלב המלאכותי והיה חשש כי לא תוכל לעמוד בניתוח השתלת לב מורכב. לפני כחודש וחצי, כשלא הצליחה להפחית ממשקלה, עברה המטופלת ניתוח לקיצור קיבה בבית החולים ומאז הפחיתה 17 קילוגרם ממשקלה.

לפני כשבוע הובהלה המטופלת לבית החולים, לאחר שהלב המלאכותי סימן על בעיה במשאבה. בבדיקה בבית החולים התברר כי המשאבה המפעילה את הלב המלאכותי אמנם הפסיקה לעבוד, אך לבה הביולוגי חזר לפעול.

ד"ר בני מדליון, מנהל יחידת השתלות לב וריאה במערך ניתוחי חזה ולב בבילינסון: "האשה החלימה ממצב של אי ספיקת לב לאחר שהייתה מועמדת להשתלה. ההחלמה שלה היא מקרה חסר תקדים בישראל ומהמקרים הבודדים בעולם כולו". לדבריו, הלב המלאכותי תרם להתאוששות הלב במקביל לתהליך הירידה במשקל. "על פי הספרות המקצועית, במצב של כשל לבבי קיימת אפשרות להתאוששות, אך עד כה טרם נתקלנו בתופעה", אמר.

ד"ר אנדריי קידר, אחראי המרפאה הבריאטרית בבילינסון הוסיף כי הירידה במשקל מפחיתה משמעותית את העומס המוטל על הלב.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום קרדיולוגיה וצנתורים
פורום שרוול קיבה וניתוחים בריאטריים - כירורגיה ותזונה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום