"שתלי PIP רק ל-5% מהישראליות"

(0)
לדרג

לפי משרד הבריאות ואיגוד הפלסטיקאים, שתלי החברה הצרפתית הושתלו במעט נשים, בעיקר במרפאות פרטיות. עוד הדגישו כי לא נמצא קשר בין שתלי סיליקון לסרטן

מאת: מערכת zap doctors

על רקע הפרסומים האחרונים על הסכנה לכאורה שמהווים שתלי הסיליקון של חברת PIP הצרפתית, ייפתח היום (א') מוקד מידע מיוחד במשרד הבריאות שייתן מענה לשאלות של נשים בנושא.

לאחר פגישה שהתקיימה בסוף השבוע בין נציגי הבריאות לאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, הודיע משרד הבריאות כי בישראל הושתלו שתלים מסוג PIP בכ-850 נשים, כ-5% מכלל הנשים שעברו הגדלת חזה באמצעות שתלי סיליקון.

עוד נמסר כי רשויות הבריאות במדינות רבות באירופה לא מצאו כל עדות לקשר בין עלייה בתחלואה בסרטן לשתלי סיליקון, כולל שתלי חברת PIP. בצרפת בלבד נמצאה עלייה במספר הנשים שסבלו מדליפה בשתל. הדליפה הייתה ב-5-10% מהמושתלות לשנה.

עם זאת, לפי הנחיית המשרד, על נשים שעברו ניתוח להגדלת חזה (לא מדובר בשחזור) ולא יודעות מהו סוג השתל שבגופן לפנות לרופא המנתח. נשים שיודעות שהושתל בגופן שתל מסוג PIP מתבקשות להיבדק על ידי כירורג פלסטי באופן פרטי או במרפאות קופת חולים או בתי החולים הציבוריים.

לפי ההודעה שהתפרסמה לאחר הפגישה, השימוש בשתלי סיליקון מסוג PIP נעשה במרפאות הבאות: מרכז רפואי פרטי עתידים, סינופסיס (מירב), נארא, מרפאת רפאל ברמת גן, מרפאת התאומים, סניטס, מרכז רפואי רמת אביב, מרפאת אריאל (לשעבר) ומרכז רפואי אסתטי בנתניה.

הנשים שנותחו במרכזים אלה ובמיוחד נשים שנותחו על ידי ד"ר אברהם ריגלר (שניתח את מרבית הנשים בהן הושתל מסוג PIP, או על ידי עשרה רופאים נוספים ששמותיהם נמצאים במוקד המידע של משרד הבריאות), מתבקשות לפנות לרופא המנתח כדי לקבל מידע על סוג השתל.

יודגש כי לא בוצע שימוש בשתלים מסוג PIP בכלל בתי החולים הציבוריים וכן ברוב בתי החולים הפרטיים כמו אסותא, המרכז הרפואי הרצליה, מרכז רפואי חורב, אלישע ורמת מרפא.

נשים שיגיעו להיבדק יעברו בדיקה גופנית ובדיקת אולטראסאונד בלבד. "חשוב להבהיר שרק אם התגלתה דליפה מהשתל קיימת הוראה רפואית להסרת השתל", מדגישים במשרד הבריאות. ככלל מומלץ שנשים שעברו ניתוח הגדלת חזה יפנו מדי שנה לביקורת אצל הרופא המנתח.

בואו לדבר על זה בפורום הגדלת חזה, הרמת חזה והקטנת חזה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום