דלקת בדרכי השתן: חמוציות לילדים

(0)
לדרג

חוקרים מפינלנד מצאו כי מיץ חמוציות מסייע במניעת זיהומים חוזרים ונשנים אצל ילדים. כמו כן, ילדים ששתו את המיץ נטלו אנטיביוטיקה במשך זמן קצר יותר

מאת: ד"ר עמית עקירוב

נדמה כי הדיון על תועלת מיץ החמוציות לא יוכרע לעולם: ממחקר חדש עולה כי ילדים ששתו מיץ חמוציות מדי יום סבלו משיעור נמוך יותר של זיהומים בדרכי השתן, מאשר ילדים שצרכו מיץ אחר.

במחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Clinical Infectious Diseases, השתתפו 255 ילדים ובני נוער מפינלנד בגילאי 1-16. הילדים סבלו מזיהומים בדרכי השתן וטופלו בשבעה בתי חולים ברחבי במדינה. במסגרת המחקר חולקו המשתתפים לשתי קבוצות: מחציתם שתו כוס מיץ חמוציות ליום במשך חצי שנה, והיתר צרכו משקאות ללא חמוציות.

נמצא כי במהלך השנה שלאחר מכן, 20 מבין 126 הילדים ששתו מיץ החמוציות ו-28 מבין 129 הילדים שלא פיתחו לפחות זיהום אחד בדרכי השתן. עם זאת, בקרב מי שצרכו מיץ חמוציות כל יום, סך מקרי הזיהום בדרכי השתן במהלך תקופת המחקר היה קטן יותר, והם נטלו טיפול אנטיביוטי במשך פרק זמן קצר יותר.

בסך הכל בקבוצת הילדים ששתו מיץ חמוציות אובחנו 27 זיהומים חדשים והם נטלו טיפול אנטיביוטי כנגד זיהום בדרכי השתן במשך 12 ימים בממוצע במהלך השנה. זאת בהשוואה ל-47 זיהומים חדשים שפיתחו ילדים שלא שתו מיץ חמוציות ונאלצו לבלוע אנטיביוטיקה במשך 18 ימים בממוצע.

החוקרים מציינים כי שתיית מיץ חמוציות בכמות גדולה מדי עשויה להוביל לעששת ולשלשולים. בנוסף, לא בטוח שילדים יאהבו את הטעם החמצמץ של המיץ; 27 ילדים פרשו מהמחקר מחציתם בשל סירוב לשתות את המיץ וחלקם משום ששתו פחות מהמנה המומלצת על ידי החוקרים.

בואו לדבר על זה בפורום אורולוגיית ילדים.
למידע נוסף ליחצו על דלקת בדרכי השתן

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום