אזהרה: אין לענוד "צמידי איזון"

(0)
לדרג

לפי משרדי הבריאות והסביבה, צמידים מסוג EQ מכילים חומר רדיוקטיבי ברמה גבוהה מהמותר. לא מדובר בכמות משמעותית, אך מומלץ להימנע מהשימוש בצמידים

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה מזהירים את הציבור מפני ענידת צמידי יד הפולטים קרינה רדיואקטיבית. לפי ההודעה שפורסמה אתמול (ב'), אין מדובר בחשיפה משמעותית ו/או בסיכון משמעותי, אך משיקולים של זהירות מונעת, מומלץ לא לענוד צמידים אלו.

עוד נכתב כי בצמידי איזון מסוג EQ, התגלה חומר רדיואקטיבי מסוג טוריום 232 ברמה גבוהה מהתקינה. הצמידים נבדקו במעבדות רדיולוגיות במספר שיטות שונות, ומהבדיקות עלה כי ריכוזי האורניום בצמידים גבוהים מהערכים בתקינה הבינלאומית והישראלית. החומרים הרדיואקטיבים מצויים בגומי העוטף את הצמיד (לא במתכת עצמה).

יצרנית צמיד EQ מבטיחה באתר החברה כי ענידת הצמיד מונעת השפעות שליליות על השדה המגנטי של עונד הצמיד ומקנה לו שיווי משקל ויציבה טובים יותר. בנוסף, מציינת החברה כי הצמיד מסייע במציאת הרמוניה טובה יותר ומשפרת את האינטרקציה של עונדי הצמיד עם העולם.

משרד הבריאות מציין כי חשיפת בני אדם לקרינה מייננת מצריכה על פי התקינה הבינלאומית והישראלית הצדקה ברורה, למשל בשימוש לצרכים רפואיים. השימוש בצמידים אינו עונה על הגדרה זו, ועל כן "במקרה זה אין מנוס מהמלצה מקצועית להפסיק שימוש בצמידים ולהפסיק לשווקם לציבור כל עוד לא יוכח בעליל שאינם מכילים זיהומים רדיואקטיביים", נמסר.

בואו לדבר על זה בפורום בטיחות גהות ואיכות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום