רוצה להניק? אל תקחי דוגמיות

(0)
לדרג

מחקר: יולדות שמקבלות דוגמיות של פורמולה לתינוקות חינם בצאתן מביה"ח יפסיקו להניק מהר יותר. למרות ההמלצה לא לתת דוגמיות, 28% מהאמריקאיות קיבלו אותן

מאת: ד"ר עמית עקירוב

אמהות טריות שלא מקבלות מבית החולים דוגמיות פורמולה לתינוקות חינם נוטות להניק את ילדיהן למשך תקופה ארוכה יותר. כך עולה ממחקר שהוצג לאחרונה בכנס השנתי ה-139 מטעם האגודה הציבורית האמריקאית לבריאות (APHA).

ארגון הבריאות העולמי ממליץ לבתי חולים להימנע ממתן אריזות לדוגמה של פורמולות לתינוקות לאמהות חדשות, בעיקר מאחר שהדבר עשוי לפגוע במאמצי ההנקה. עם זאת, למרות המלצה זו, מרבית בתי החולים בארצות הברית ממשיכים לצייד את היולדות בדוגמיות לכל צרה שלא תבוא.

במחקר הנוכחי השתתפו יותר מ-500 נשים שרק עתה ילדו, כ-280 השתחררו מבית החולים לפני פרסום ההמלצה לגבי מזון תינוקות ו-240 אחרי שינוי המדיניות. החוקרים בדקו את האמהות מדי שבוע, במהלך עשרה שבועות, כדי לבחון את מצב התינוק והרגלי ההנקה. בקבוצת הנשים שלא צוידה במזון תינוקות, שיעורי הפסקת ההנקה היו נמוכים באופן משמעותי בהשוואה לקבוצת הביקורת.

למרות המלצת ארגון הבריאות ונוכח ממצאי המחקר, נראה כי לא פשוט לשכנע את בתי החולים להפסיק לחלק דוגמיות ליולדות. החוקרים מציינים כי שיעור הנשים שקיבלו פורמולה בשתי הקבוצות היה גבוה למדי: לפני פרסום ההמלצה, 61% מהנשים דיווחו כי קיבלו פורמולה בעת שחרורן מבית החולים. אחרי הפרסום, 28% מהנשים שוחררו עם דוגמיות פורמולה בעת שחרורן מבית החולים, שניתנו ככל הנראה על ידי צוות בית החולים. בהמשך קיבלו חלק מהנשים בקבוקי פורמולה לביתן. לדברי החוקרים, בתי חולים זקוקים לפורמולות כמענה לאמהות שאינן יכולות להניק מסיבות שונות, אך הדרכה טובה יותר של הצוות עשויה להביא לשינוי בהרגלי ההנקה עבור אלה שהיו יכולות להניק בהצלחה.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום הנקה
פורום תזונת תינוקות וילדים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום