המתמחים והאוצר חתמו על ההסכם

(0)
לדרג

משבר הרופאים הסתיים, אך בקרב הרופאים הצעירים אין תחושה של שמחה והישג גדולים. הבוקר הודיעו כי יחרימו את מסיבת העיתונאים עם האוצר וההסתדרות הרפואית

מאת: מערכת zap doctors

משבר הרופאים, שנמשך כתשעה חודשים הגיע הלילה לסיומו: נציגי המתמחים חתמו לפנות בוקר (ה') על מסמך ההסכמות עם נציגי משרד האוצר וההסתדרות הרפואית (הר"י).

ההסתדרות הרפואית בישראל מסרה כי היא מברכת על מסמך ההסכמות וכי ציבור הרופאים והמתמחים, יכולים לשוב לבתי החולים בתחושת סיפוק. "הבשורה הגדולה היא שהיום שבים רופאי ישראל לנתח, לצנתר, להרדים ולהעיר, לאבחן ובעיקר לבחור את האלטרנטיבה הרפואית הנכונה להצלת חיים", מסרו.

עם זאת, תו סיום המשבר הפך לאקורד צורם, כאשר הודיעו הבוקר הרופאים כי החליטו לא להשתתף במסיבת העיתונאים שתוכננה היום במשרדי ההסתדרות הרפואית במעמד הצדדים. בהתאם לכך הודיעו המתווכים כי אין טעם בקיומה והיא בוטלה. בהר"י אמרו כי: "נוכח ההתפתחויות האחרונות קיימה הנהגת הר"י דיונים עם נציגי המתמחים והוחלט לא לקיים את מסיבת עיתונאים מאחר שזה אינו זמן לחגיגות אלא לחזרה לעבודה".

גם היישורת האחרונה בסכסוך לא חפה מאירועים דרמטיים, מתמחי איכילוב הצביעו אתמול (ד') נגד ההסכם, אולם באותה נשימה ציינו כי יקבלו על עצמם את הכרעת הרוב ולא יתפטרו. יממה קודם לכן המתמחים בבתי החולים שיבא, רמב"ם, הדסה הר הצופים, הדסה עין כרם, מאיר ובילינסון תמכו בטיוטת ההסכם. חלקם הצביעו ברגשות כבדים, תוך תחושה שהמאבק מבחינתם לא תם והם ימשיכו אותו מתוך המערכת. לבסוף, אושר ההסכם ברוב קולות של 269 בעד מול 163 שהצביעו נגד.

אז מה השיגו המתמחים?

לפי ההערכות, שווי ההטבות למתמחים ולמומחים הצעירים עומד על כ-150 מיליון שקל. בין ההטבות:

* מענק של 60 אלף שקל ברוטו לרופא בתום תקופת ההתמחות, כאשר 20 אלף שקל יינתנו בתום שלב א' והיתרה - 40 אלף שקל בתום שלב ב'.

* תוספת של 85% לשכרו של מומחה צעיר, מערך תורנות מתמחה, עבור עבודה של 5 שעות בין השעות 16:00 ל-21:00 (שליש תורנות).

* בחינת ההסכם מחדש ב-2015. נקבע כי בין ינואר למרץ באותה שנה תמונה ועדת בדיקה לבחינת ההסכם. אם יתגלעו מחלוקות בין הצדדים לגבי סיכום ועדת הבדיקה והצדדים לא יגיעו להסכמה, הם יוכלו לבקש מגשר שיוסכם על שני הצדדים כאשר תקופת הגישור לא תעלה על חודשיים.

* הגבלת מספר התורנויות החודשיות ל-6, כאשר כל תורנות נוספת תגרור קנס על בית החולים.

* הסעות לאחר תורנות בסוף שבוע.

* רופא שיבצע תורנות בשבת יזכה ליום מנוחה נוסף על חשבון המעסיק.

*תורנות רופא מומחה תתבצע רק אם קיים צורך מקצועי ותוך התחשבנות ברצונו של המומחה ככל שניתן. העדפה היא לתורנות חצי ולא לתורנות מלאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום