סיכון: מילד רזה למבוגר שמן

(0)
לדרג

מחקר מפתיע: למבוגרים מלאים סיכון גבוה יותר להפרעות מטבוליות, דווקא אם היו רזים בילדות. עוד נמצא כי אין קשר בין השמנה בילדות להפרעה ברמת שומנים בדם בבגרות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

השמנת יתר בילדות אינה מנבאת בהכרח הפרעות מטבוליות בבגרות, כך מדווחים מומחים לתזונה מאוניברסיטת נוטינגהם בבריטניה. במקום זאת, נמצא, דווקא מי שהיו רזים בילדותם והפכו לבעלי משקל עודף בבגרות נמצאים בסיכון גבוה יותר.

המחקר פורסם לאחרונה בכתב העת International Journal of Obesity, בהמשך למאמר קודם של אותם חוקרים, משלא מצאו עדויות רבות הקושרות בין השמנה בילדות ליתר לחץ דם או מחלות לב וכלי דם בבגרות. החוקרים בחנו ממצאים של 11 מחקרים, והופתעו לגלות כי לאחר תקנון למדד מסת הגוף (BMI), הקשר נעלם ואף נסוג. הממצא המפתיע ביותר היה הסיכון להפרעות מטבוליות שזוהה דווקא במבוגרים שמנים, שהיו רזים בילדותם.

במחקר החדש נמצא קשר שלילי בין השמנה בילדות להפרעות מטבוליות בבגרות, ובאופן ספציפי יותר - היעדר קשר בין השמנה בילדות להפרעות ברמות השומנים בדם. בנוסף, נמצא כי ייתכן שקיים קשר שלילי בין השמנה בילדות לתנגודת לאינסולין, כאשר הסיכוי הגבוה ביותר תועד דווקא בקבוצת הילדים השמנים ביותר.

עם זאת, החוקרים מזהירים כי ממצאי המחקר אינם מפחיתים מחשיבותה של ההשפעה הרבה של ההשמנה בילדות על הבריאות, אלא מדגישים כי יש להעניק תשומת לב גם למבוגרים בעלי משקל יתר, שבילדותם נחשבו לילדים רזים.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום תזונת תינוקות וילדים
פורום סוכרת והשמנה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום