מרבית המתמחים בעד ההסכם

(0)
לדרג

2/3 מהמתמחים באיכילוב הצביעו נגד טיוטת ההסכם שהושגה עם האוצר. למרות זאת הושג רוב להסכם - 269 בעד לעומת 163 נגד, וככל הנראה הוא ייחתם עוד הערב

מאת: מערכת zap doctors

2/3 מהמתמחים בבית החולים איכילוב הצביעו היום (ד') בצהריים נגד טיוטת ההסכם, שהושגה עם האוצר. עם זאת, נמסר מאיכילוב כי הרופאים המתנגדים יקבלו על עצמם את דעת הרוב ולא יתפטרו.

אתמול (ג') הצביעו מרבית המתמחים בבתי החולים שיבא, רמב"ם, הדסה הר הצופים, הדסה עין כרם, מאיר ובילינסון בעד טיוטת ההסכם. אולם, חלק מהם ציינו כי עשו את הדבר ברגשות מעורבים.

נציגות הרופאים המתמחים מסרה כי הסכם ההבנות עם האוצר אשר ברוב קולות: 269 הצביעו בעד ההסכם, לעומת 163 שהצביעו נגד ההסכם, "כפי שנהגנו לאורך כל המאבק נכבד את החלטת הרוב ונתייצב כאיש אחד מאחורי ההבנות שהושגו" מסרו בהודעה לתקשורת. לפיכך, ככל הנראה ההסכם ייחתם עוד היום בשעות הערב.

המתמחים יכולים לרשום לזכותם שורה של הישגים עליהם יצאו למאבק: קבלת מענק בתום תקופת ההתמחות בסך 50 אלף שקל; תשלום עבור שעות נוספות; תשלום נוסף עבור 5 שעות עבודה אחרי צהריים ובערב; יום מנוחה לאחר תורנות שבת; הגבלת מספר התורניות ל-6 תורניות בחודש, כאשר כל תורנות נוספת תגרור קנס לבית החולים; ומינוי ועדת בדיקה שתבחן את יישום ההסכם לאחר 3 שנים בשנת 2015.

מארגון ארב"ל נמסר כי עצם השגת ההסכם מחייבת את הנהגת ההסתדרות הרפואית הרי"י לפנות את מקומה ולאפשר להנהגה צעירה ונמרצת להוביל את ציבור הרופאים: "הסכם המתמחים הוכיח כי ניתן היה להשיג לציבור הרופאים הישגים רבים ומשמעותיים הרבה יותר לולא נוהל מו"מ כושל רופס ורשלני מצד ראשי ההסתדרות הרפואית. מדובר בצעד ראשון בדרך ארוכה לתיקון מערכת הבריאות הציבורית והשבת כבוד המקצוע".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום