טיפול חדש לסרטן העצם בילדים

(0)
לדרג

לדברי מפתחי התרופה, מפקט שמה, היא מורידה את התמותה ב-28% ועשויה לעזור לכ-15 ישראלים בשנה. התרופה הוגשה להכללה בסל הבריאות

מאת: מערכת zap doctors

תרופה חדשה המבטיחה להפחית את התמותה מסרטן העצם בילדים ב-28% הגיעה לישראל, אך אינה ממומנת בשלב זה על-ידי קופות החולים. לאחרונה הוגשה התרופה להכללה בסל שירותי הבריאות הממלכתי.

התרופה המכונה MEPACT מיועדת לילדים שעברו ניתוח להסרת גידול סרטני וניתנת כדי למנוע את חזרתה של המחלה. בחברה המשווקת מסבירים כי גם לאחר הניתוח, קיימות מיקרומטסטאטות שמגיעות לריאות וכתוצאה מכך תוך מספר חודשים ללא טיפול המחלה עלולה לחזור. מפקט מפעילה את מערכת החיסון כך שאותן גרורות ייבלעו על ידי מערכת החיסון והמחלה לא תשוב.

חקר הסרטן הוא אחד התחומים המעסיקים כבר עשרות שנים את עולם המדע והרפואה, בניסיון להפחית את שיעורי התמותה מהמחלה הקשה. כיום מתמודדים בישראל כ-200,000 איש עם המחלה, כ-400 מהם ילדים. לדברי החברה המשווקת, התרופה עשויה לעזור בערך ל-15 חולים בשנה, מתוכם 10 ילדים.

פרופ' יוגינה קליינרמן מאוניברסיטת טקסס, שהשתתפה בפיתוח התרופה: "במחקרים שביצענו עלה כי היא העלתה את שיעורי ההישרדות של החולים במעקב ארוך טווח מ-71% ל-78%, כלומר השפעתה של התרופה כטיפול חיסוני היא משמעותית. חשוב לזכור שעד כה כל הפיתוחים הרפואיים למחלת הסרטן התייחסו להארכת הישרדות החולים במושגי זמן של חודשים, תרופת המפקט, לעומת זאת, מאפשרת לראשונה הארכת חיים במושגים של שנים. כמו כן התרופה אף הורידה את התמותה בקרב חולים באוסטאוסרקומה ולכן אפשר לדבר גם על החלמה מלאה בזכות התרופה".

בואו לדבר על זה בפורום המטואונקולוגיה - מחלות דם וסרטן בילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום