המלצה: דגים נגד אלצהיימר

(0)
לדרג

חוקרים אמריקאים מצאו כי אזורי המוח הנפגעים קוגנטיבית במחלת האלצהיימר, גדולים יותר פי 5 בקרב מי שצורכים אחת עד ארבע מנות דגים בשבוע

מאת: מערכת zap doctors

הוכחה נוספת ליתרונות הדגים. אכילת דגים עשויה לעזור נגד אלצהיימר, כך עולה ממחקר שהוצג לאחרונה בכנס מטעם ה-Radiological Society of North America. לפי המחקר, אכילת דגים אפויים או צלויים מדי שבוע עשויה להפחית את הסיכון להתפתחות ליקוי קוגניטיבי קל ומחלת אלצהיימר פי חמישה.

במחקר הנוכחי השתתפו 260 מבוגרים בעלי תפקוד קוגניטיבי תקין; 163 מהם סיפרו כי צרכו דגים על-בסיס שבועי ומרביתם אכלו דגים אחת עד ארבע פעמים בשבוע. כעשר שנים לאחר מכן, בשנים 89'-99', עברו נבדקים בדיקת הדמיה בתהודה מגנטית של המוח.

לאחר שלקחו בחשבון מספר גורמים, כולל גיל, מין, מוצא, רמת השכלה, יחס מותניים/ירך, פעילות גופנית ונתונים נוספים, מצאו החוקרים כי נפח המוח באזורים החשובים לתפקוד הקוגניטיבי ולזיכרון, שנפגעים לעתים קרובות במחלת אלצהיימר, היה גדול פי חמישה אצל מי שצרכו דגים.

באופן ספציפי, נמצא קשר חיובי בין צריכת דגים לפחות פעם בשבוע לנפח החומר האפור במספר אזורים במוח. במבוגרים בני 65 ומעלה, שצרכו 1-4 מנות דגים בשבוע, מידת שימור החומר האפור במספר אזורים במוח, הייתה גדולה יותר בהשוואה לאלו שלא צרכו דגים. עלייה בנפח המוח באזורים אלו לוותה בירידה של פי חמישה בסיכון להידרדרות קוגניטיבית לאחר חמש שנים. עם זאת, הקשר בין מבנה המוח לדגים אפויים לא היה מובהק.

לאור הממצאים, החוקרים ממליצים לרופאים להסביר למטופליהם כי צריכת דגים אפויים או צלויים על בסיס שבועי, עשויה לשפר את המצב הבריאותי ולהפחית את הסיכון למחלת אלצהיימר.

בואו לדבר על זה בפורום אלצהיימר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום