אספירין: סיכון מוגבר לקרוהן

(0)
לדרג

מחקר: לאנשים הנוטלים אספירין לאורך זמן סיכון גבוה פי 6 לפתח מחלת קרוהן. עם זאת לא נמצא קשר למחלות מעי דלקתיות אחרות, דוגמת קוליטיס

מאת: ד"ר עמית עקירוב

כדור מסוכן בבטן. מטופלים הנוטלים אספירין באופן קבוע נמצאים בסיכון גבוה פי שישה לפתח מחלת קרוהן, כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה בכתב העתAlimentary Pharmacology & Therapeutics.

אספירין נחשבת לתרופה נפוצה מאוד, ומטופלים רבים ברחבי העולם נוטלים אותה בקביעות ולמשך תקופות זמן ארוכות. עם זאת, ידוע כי לאספירין השפעה שלילית על רירית מערכת העיכול, והטיפול התרופתי עלול לגרום למחלות מעי דלקתיות. במחקר הנוכחי נמצא קשר ברור בין נטילה של אספירין לאורך זמן להתפתחות מחלת קרוהן, אך לא להתפתחות UC (קוליטיס כיבית).

מדגם המחקר כלל יותר מ-135,000 משתתפים מאירופה, בני 30 עד 74. בתחילת המחקר המשתתפים השלימו שאלונים על הרגלי נטילת אספירין, ולאחר מכן היו במעקב כדי לזהות את החולים שפיתחו מחלת קרוהן או UC.

בסך הכל אובחנו 35 משתתפים כחולים במחלת קרוהן ו-84 נוספים בקוליטיס. מהתוצאות עולה קשר חיובי בין טיפול קבוע באספירין ובין הסיכון להתפתחות מחלת קרוהן, עם עלייה של פי שישה בסיכון להתפתחות מחלת המעי הדלקתית. החוקרים לא מצאו עדות לקשר בין טיפול קבוע באספירין ובין התפתחות קוליטיס.

בואו לדבר על זה בפורום קרוהן וקוליטיס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום