"די לטיפולי VIP בבי"ח ציבורי"

(0)
לדרג

האגודה לרפואה ומשפט מבקשת לזמן דיון בכנסת בנושא אפליה בין מטופלים מהיישוב לאנשי ציבור ו"מיוחסים" במרכזים רפואיים ציבוריים. "תופעה לא חוקית ולא מוסרית"

מאת: מערכת zap doctors

ויטמין פי? לא בבית חולים ציבורי. עו"ד אילן בומבך, יו"ר האגודה לרפואה ומשפט ביקש אתמול (ב') מח"כ כץ, יו"ר ועדת עבודה, רווחה ובריאות בכנסת לזמן דיון מיוחד בנושא שכינה "טיפול VIP למיוחסים בבתי חולים ציבוריים". זאת על רקע תשובת בית חולים שיבא על הביקורת שמתחה משפחת מנכ"ל טבע לשעבר, אלי הורביץ ז"ל, על הטיפול שקיבל.

"נדהמתי נוכח התיאור העולה ממכתבו של מנכ"ל בית החולים שיבא, פרופ' זאב רוטשטיין, על השתלשלות הטיפול במר אלי הורביץ ז"ל, כפי שפורסם בכלי התקשורת", כתב עו"ד בומבך לח"כ כץ. "אני משוכנע כי כמו כל אזרחי המדינה, גם אתה מזועזע ממדיניות מפלה ומיטיבה כלפי מטופלים מיוחסים, שכתוצאה ממנה נפגעים כל המטופלים אשר למרבה הצער אינם 'מיוחסים'.

"קטונתי מלחלוק על תרומתו האדירה של מר הורביץ למשק הישראלי, אך לדעתי, אסור להצדיק, בשום פנים ואופן, העדפת חולים בתוך המסגרת הציבורית", הדגיש.

עו"ד בומבך הוסיף במכתבו כי בתי החולים הממשלתיים מתוקצבים מכספי ציבור ועובדיהם עובדי מדינה, כך ש"על הכנסת להפעיל את כוחה וסמכותה במקרה חמור כל כך ולדרוש ממשרד הבריאות לנקוט פעולה ממשית ואכיפה בלתי מתפשרת, על מנת למנוע תופעה לא חוקית, לא מוסרית ופוגענית זו".

אלי הורביץ: "אני איש רגיל"

לפני כשבוע, בהלוויתו של הורביץ, ציינה בתו ורד את היחס האטום שקיבל אביה בבית החולים. זמן קצר לאחר מכן שיגר פרופ' רוטשטיין מכתב שבו תיאר את הליך הטיפול בהורביץ, תיאור שעלול להשתמע ממנו כי הטיפול היה צמוד יותר ממה שהיה מקבל אדם רגיל. "כמנהל המרכז הרפואי נבצר ממני ללוות את אלי במהלך אשפוזו, כפי שאני נוהג תמיד לעשות במקרים דומים", כתב. פרופ' רוטשיין הזכיר במכתבו כי הורביץ עצמו אמר לצוות הרפואי כשהגיע לאשפווז בבית החולים, "אנא, טפלו בי כמו בכל חולה אחר. אני איש רגיל".

בואו לדבר על זה בפורום זכויות רפואיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום