אפליקציית צנתור באייפד

(0)
לדרג

לראשונה בעולם, טכנולוגיה חדשה מאפשרת לצפות בכל מה שנעשה במהלך הניתוח, לקבל חו"ד מרופאים ובעיקר להסביר למטופל ומשפחתו מה בדיוק קורה לו בלב. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

כולם יודעים מה זה צנתור, אבל לא באמת מבינים מה קורה שם בדיוק. כדי להקל מעט על מטופלים ועל בני המשפחה, השיקו לאחרונה במכון הצנתורים בבית חולים בילינסון, טכנולוגיה ראשונה מסוגה בעולם המאפשרת לצפות בצנתור ישירות על גבי מסך האייפד.

פרופ' רן קורנובסקי, מנהל מכון הצנתורים במערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי, ויוזם הפרויקט: "זוהי הסנונית הראשונה, המבשרת עידן חדש ברפואה. במקום להסביר למטופל ולבני משפחתו באקרובטיקה של מילים מה זה צנתור ומה ביצענו במהלך הפעולה, אני מציג באמצעות האייפד את ההליך הרפואי באופן חזותי, ברור ומקצועי. זו חוויה מסוג אחר, המאפשרת לייצר רפואה 'בגובה העיניים'".

המידע הנאסף במהלך הצנתור נקלט באמצעות האפליקציה, החל משלב ניטור ומדידת לחצים בתוך הלב והזרקת חומר ניגוד לצורך הדגמת כלי הדם, ועד הרחבת עורקים כליליים על ידי בלון והשתלת תומכנים (סטנטים). חומר זה נאסף במהלך הצנתור וניתן לצפייה מיד בסיום ההליך על מסך האייפד. התוכנה מאפשרת להציג למטופל גם חומר הדרכה ומידע נוסף לפני ההליך הרפואי ואחריו מבלי שהוא יצטרך לקום המיטה.

בנוסף, בזכות ניידות המכשיר, האפליקציה מאפשרת התייעצות של הצוות הרפואי ממחלקות שונות בכל מקום ובכל זמן, וכן ביצוע מדידות ובדיקת ערכים ישירות על מסך המכשיר, דבר המייעל את הטיפול.

בואו לדבר על זה בפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום