"התוכנית לבריאות ע"ח החולים"

(0)
לדרג

התוכנית למיגור ההשמנה והסוכרת ולקידום אורח חיים בריא תוגש מחר לממשלה. בארגוני החולים חוששים כי התוכנית תנגוס בתקציב הדל של סל התרופות

מאת: מערכת zap doctors

"התוכנית לאורח חיים בריא נהדרת אבל לא על חשבון אלו שחולים", כך אומרים החולים ערב הגשת "התוכנית הלאומית לקידום אורח חיים פעיל ובריא" לממשלה. התוכנית, שיזמו משרדי הבריאות, החינוך והספורט, תוגש מחר לדיון בקבינט.

על רקע הדיונים בוועדת סל התרופות ולקראת הדיון מחר, שיגרו החולים מכתבים לכל השרים, בהם ביקשו שלא לפגוע בתקציב סל התרופות עבור התוכנית. "תקציב סל התרופות נמצא היום בשפל ועומד על 300 מיליון שקל, זהו התקציב הנמוך ביותר מזה 6 שנים", כתבו. "עכשיו רוצים לנגוס ממנו חתיכה נוספת. אנו מבקשים היום למצוא לתוכנית הנפלאה הזו תקציב ממקור אחר.

"התוכנית המוצעת עשויה למנוע בעתיד תחלואה ולשפר את אורח חייהם של אלו אשר יאמצו אורח חיים בריא, אולם אין בתוכנית זו לסייע למי שכבר חולה וזקוק לטיפול כיום. כבר כיום מתמודדים החולים עם מחסור בקבלת טיפולים ותרופות שאינן כלולות בסל השירותים הציבורי".

ארגוני החולים קראו לממשלה להמציא תקציב נוסף וייעודי למטרה זו, ולא ליישם התוכנית על חשבון התקציב השוטף של משרד הבריאות. התוכנית, לפי החשש, תחייב קיצוץ בשירותים הניתנים כיום לחולים או תבוא על חשבון העדכונים הצפויים בסל.

תוכנית הבראה לישראל

התוכנית, כשמה כן היא, נועדה לקדם אורח חיים פעיל ובריא ולהתמודד עם מגיפת ההשמנה והסוכרת באמצעות חינוך, הסברה וחקיקה. על פי ההצעה, בין השנים 2011 ל-2015, ישקיע משרד הבריאות לפחות 175.5 מיליון שקל בתוכנית, משרד החינוך כ-15 מיליון שקל ומשרד התרבות והספורט כ- 10 מיליון שקל. לשם השוואה, עלות הטיפול במחלות הנובעות מהשמנה ומאורח חיים סביל מגיעה לכ-6 מיליארד שקל בשנה.

במרכז התוכנית עומדות יוזמות בריאות שונות, כולל הורדת מחירים של מוצרי מזון בעלי ערך תזונתי גבוה, הגבלות על פרסום ומכירת ג'אנק פוד והנגשת מתקני ספורט לציבור.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום אימון גופני, כושר ותזונה
פורום תרומת תרופות לנזקקים - בשיתוף עם עמותת "חברים לרפואה"

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום