תפילה פורייה

(0)
לדרג

התפלל עבורי, על כוחה של תפילה לשיפור הפריון, זה הזמן לחזור בתשובה? ילדים זה שמחה

מאת: תפילה כמעט מכפילה את הצלחת תהליכי ההפרייה החוץ גופית המובילים להריון, על פי תוצאות מפתיעות שתוכננו למנוע דיעות קדומות.

הממצאים הנתונים מחלוקת מראים כי קבוצת נשים שאנשים התפללו עבורן, הראו הריון בחמישים אחוז מהמקרים לעומת יחס של 26% אצל נשים שלא התפללו עבורן.
במחקר, שנוהל על ידי רוג'ריו לובו, ראש המחלקה לאובסטטריה וגניקולוגיה באוניברסיטת קולומביה, אף אחת מהנשים שהשתתפו בתהליך ההפריה ( ה IVF) לא ידעה על התפילות.
החוקרים מודים שהתוצאות מדהימות, ואומרים שלא ידוע להם על גורמים ביולוגיים שעשויים היו להשפיע על ההבדלים בין התוצאות בשתי הקבוצות. ואולם הם החליטו לפרסם את התוצאות בתקווה שמדענים אחרים יבחנו אם התוצאות עומדות במבחן, ואם כן, מה הם הגורמים המגבירים את סיכויי ההצלחה בקבוצת נשים שאנשים אחרים התפללו עבורן.

"היינו יכולים להתעלם מהממצאים, אבל זה לא יסייע לקידום הנושא. אנחנו מפרסמים את התוצאות כדי לעורר דיון וכדי לראות אם מישהו יכול ללמוד משהו מהעניין. אנחנו מקווים להבין את התופעה מבחינה ביולוגית או את התופעות האחרות שהביאו לכמעט הכפלה במספר ההריונות" אומר לובו.

המחקר שנקט בכמה דרכים כדי למנוע הטייה, כלל 199 נשים מועמדות לטיפולי פוריות או השתלת עובר בבית החולים צ'ה בסיאול מדצמבר1998 עד מרץ 1999. סטטיסטיקאי ייחד באופן אקראי את האמהות לעתיד לקבוצת התפילות (100 נשים) או לקבוצה ללא תפילות (99 נשים). מלבד הנשים, הרופאים והצוות הרפואי המטפל לא ידעו על מחקר התפילות. האנשים המתפללים גרים בארצות הברית, קנדה ואוסטרליה, ולא יכלו להכיר את הנשים שעברו את הטיפולים, כמו גם אילו נשים השתתפו באיזו קבוצה, עד שהנתונים הגיעו והמחקר הושלם.

המתפללים היו כולם נוצרים והופרדו לשלוש קבוצות. קבוצה אחת קיבלה תמונות של הנשים והתפללה להגברת סיכויי ההריון שלהן. קבוצה שניה התפללה ליעילותה של הקבוצה הראשונה.
הקבוצה השלישית התפללה להצלחתן של שתי הקבוצות, ואכן הוכחות ממחקרי תפילה אחרים הראו ששיטה זו יעילה ביותר.

שלוש הקבוצות התחילו להתפלל בטווח של 5 ימים מהטיפול ההורמונלי הראשוני המחקרה התפתחות של ביצית, והמשיכו להתפלל עוד 3 שבועות.

בנוסף לעליית מספר ההריונות בקבוצה שהתפללו למענה, החוקרים גילו כי נשים מבוגרות נהנות יותר מתוצאות התפילה. לנשים בגילאי 30-39 מספר ההריונות עלה ב 51% בקבוצה שהתפללו למענה, לעומת 23% בקבוצה השנייה.

החוקרים מנתחים את הנתונים במספר דרכים כדי לראות אם יימצאו משתנים נוספים העשויים להשפיע על ההבדלים המובהקים בין הקבוצות ואם לא נראה שינוי בתוצאות.
החוקרים ימשיכו לחקור אם הממצאים אמינים, ואם כן, אילו מנגנונים פעלו במחקר.

מחקרים אחרים הראו בעבר שתפילות עשויות להוות גורם חיובי על חולי לב. החוקרים מאמינים שזהו המחקר הראשון הבוחן את השפעת התפילה על הפוריות.
אף אחד מהחוקרים לא מועסק על ידי ארגון דתי והם לא התבקשו לערוך את המחקר על ידי גורמים דתיים. קוואנג י. צ'ה, מנהל בית החולים ומדען שותף במחקר מימן את המחקר באמצעות בית החולים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום