הצעה: פדוי שבי יוכר אוטומטית כנכה

(0)
לדרג

בעקבות תקדים גלעד שליט, תוגש הצעת חוק לפיה כל פדוי שבי יוכר אוטומטית כנכה צה"ל בדרגת 20%. לאחר מכן יוכל לבקש הגדלה בשיעור הנכות

מאת: מערכת zap doctors

כחודש וחצי לאחר חזרתו של החייל גלעד שליט משבי החמאס, תונח על שולחן הכנסת הצעת חוק המחייבת את המדינה להכיר באופן אוטומטי בכל פדוי שבי כנכה צה"ל בעל 20% נכות.

לפי ההצעה, שיגיש ח"כ ישראל חסון (קדימה), פדוי שבי יוכל לפנות לוועדה הרפואית להוכחת שיעור נכות גבוה יותר, עד גובה של 100%. פדוי שבי יהיה זכאי על חשבון המדינה לסל שיקום, שיכלול בין היתר טיפולים נפשיים, טיפול משפחתיים, סיוע בשיקום תעסוקתי, לימודים, דיור, הבראה וטיפולים המסייעים להעצמה נפשית. פדוי שבי שנפטר מאחת המחלות שנגרמו לו בשל השבי, יראו אותו כחייל שנספה במערכה לפי חוק משפחות חיילים שנספו במערכות ישראל.

"פגיעה השונה מכל פגיעה צבאית"

ח"כ חסון, העומד בראש הצוות לבחינת מערך השיקום במשרד הביטחון בוועדת החוץ והביטחון יגיש את ההצעה לוועדת השרים לחקיקה, לאחר שלא הצליח להגיע להסכמה בנושא עם נציגי משרד הביטחון בתום דיונים שנמשכו יותר משנה וחצי.

"ערב שובו של גלעד שליט הביתה, הסכים מנכ"ל משרד הביטחון בשיחה איתי, להכיר בו ובכל חייל שהיה שבוי למעלה משבועיים כנפגע פוסט טראומה 'במסלול ירוק' (אוטומטי)", אמר בדיון שהתקיים ביום חמישי שעבר. "עצם הנפילה בשבי מפתחת טראומה שמכניסה את השבוי למסגרת ייחודית ששונה באופן מהותי מכל פגיעה צבאית אחרת. מאחר שהדרישה שלנו מתבססת על מחקרים רפואיים שמוכיחים כי השהות בשבי גורמת לפגיעה רחבה, אני לא חושש שאנחנו יוצרים כאן פריצה תקציבית מכיוונים נוספים".

מנגד, אמר בדיון משה צין, ראש אגף השיקום במשרד הביטחון אמר כי "לא ניתן להגדיר כל פדוי שבי כנכה בדרגת 20% באופן אוטומטי. חייבים לבחון כל מקרה לגופו, גם כיום אנחנו לא מגבילים את זמן הטיפול של פדוי השבי ללא קשר לאחוז הנכות שלו".

בואו לדבר על זה בפורום זכויות רפואיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום