'יורחב המידע באתרי קופות החולים'

(0)
לדרג

משרד הבריאות יחייב את הקופות לפרסם באתריהן בצורה ברורה ונגישה את זכויות המבוטחים: ספקים ובתי חולים בהסדר בחירה, כיצד לגשת לוועדת חריגים ועוד

מאת: מערכת zap doctors

רבים מאתנו לא יודעים איזה בתי חולים כלולים בהסדר הבחירה בקופה שבה אנו חברים, ולא מודעים לזכויות שונות המגיעות לנו. בקרוב יחייב משרד הבריאות את קופות החולים להציג את זכויות המבוטחים בצורה נגישה, בהירה וברורה באתרי האינטרנט שלהן. "קשה להגיע למידע באתרי קופות החולים. המצב השתפר אך לא מספיק, בעיקר כשמדובר בזכויות של חולים", הסביר אתמול (ב'), עו"ד יואל ליפשיץ, סמנכ"ל לפיקוח על קופות חולים, בכנס השנתי של האגודה לזכויות החולה.

לדבריו, משרד הבריאות יפיץ בקרוב חוזרים שיחייבו את קופות החולים לפרסם באופן בהיר וברור את הסדרי הבחירה והספקים באתרי האינטרנט". לדוגמה - אדם שגר בקרית אונו יוכל לדעת בקלות, בעזרת אתרי האינטרנט של הקופות, לאיזה בית חולים הוא יכול לגשת - שיבא, איכילוב או בילינסון, זאת בהתאם לקופה אליה הוא משתייך. בנוסף קופות החולים יחויבו לפרסם באתרי האינטרנט שלהן מדריך לאנשים שרוצים לגשת לוועדות חריגים. זאת ועוד, הקופות יחוייבו ליידע את מבוטחיהן אודות זכויות שנויות במחלקות בינן לבין משרד הבריאות. דוגמה לכך היא דפיברילטור (מכשיר המחזיר קצב ללב) - קופת חולים הכללית למשל סירבה, בניגוד לדעתו של משרד הבריאות לספק את המכשיר למטופליה במסגרת הסל. מידע זה יאפשר לחולים לפנות לבית המשפט שיכריע אודות זכויות שנויות במחלוקת.

בשורה נוספת היא לחולים הרוצים לדעת למה הם זכאים, במסגרת סל הבריאות והשב"ן, אם הם חולים במחלה מסוימת או זקוקים לתרופה מסוימת. בקרוב תשולב תוכנה חדשה באתר משרד הבריאות אשר תאפשר לקבל מידע מסוג זה שקיים היום רק בחברות הביטוח.

לאיזה קופה יש את האתר הטוב ביותר?

קופות החולים מכבי וכללית זכו לציון של 95 (מכבי עקפה את הכללית במעט וזכתה בציון 95.6), קופות החולים מאוחדת ולאומית זכו בציון 82.

השוואה בין אתרי האינטרנט של קופות החולים השונות, נערכה לקראת הכנס, על ידי מרכז מזו"ר במכלל למינהל. עוד נמצא כי הקופות דואגות להבליט באתרים את כל הקשור לתהליך הרישום אליהן, אולם להצניע את זכויות החולים. כך, הקופות אינן מסבירות למבוטחיהן את ההסדרים הקיימים לכל קופה, המבוטח אינו יודע מהן האופציות הקיימות עבורו לבחירה בין מוסדות האשפוז, הסדרי הזכאות, הבחירה לגבי בתי חולים הכלליים, שיקומיים או סיעודיים או לגבי בחירתו של המבוטח באילו מרפאות חוץ לבקר.

כמו כן, עולה מתוך ההשוואה כי כמעט ולא קיים מידע על טיפולים הנמצאים באחריות משרד הבריאות כגון ציוד ואביזרים רפואיים ואשפוז סיעודי.

עדינה מרקס, יו"ר האגודה לזכויות החולה: "אתרי האינטרנט של קופות החולים מהווים בימינו צינור יעיל להעברת מידע לציבור המבוטחים. חוזר משרד הבריאות מחייב את
הקופות לפרסם את הסדרי הבחירה באינטרנט ולהציג בפני כל מבוטח את ההסדרים הקיימים במהלך הפקת ההתחייבות. לצערנו, הקופות עדיין אינן מיישמות הנחיות אלה וזה אחד הנושאים לטיפול בתוכנית העבודה של האגודה לשנה הקרובה. בסופו של דבר הרי לכולנו מטרה אחת משותפת והיא לסייע לחולים להקל ככל שניתן על סבלם".

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום