המתמחים נגד שטייניץ

(0)
לדרג

ביום שבו הסכימו המתמחים לחזור למו"מ עם האוצר, אמר שר האוצר כי "אתם מרשים לעצמכם יותר מאחרים". הרופאים: נבחרי ציבור שמתעללים בציבור יסולקו

מאת: מערכת zap doctors

פסימיות לגבי סיכויי ההידברות של המתמחים עם האוצר. לאחר לבטים קשים ודיונים אל תוך הלילה החליטו המתמחים להשיב הבוקר (א') בחיוב להצעת בג"ץ לשוב לשולחן הדיונים עם האוצר, אך התנו את ההידברות במסגרת זמן של שבוע ימים.

במקביל ציין ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא מבין את הרצון של הרופאים לשפר את תנאי ההעסקה, אבל "איש בישראל אינו נמצא מעל החוק, וכולנו חייבים למלא את החלטת בית המשפט - אחרת תהיה אנרכיה". שר האוצר, יובל שטייניץ, אמר לרופאים כי "אתם מלח הארץ, אבל אל תרשו לעצמכם את מה שאף ציבור אינו מרשה לעצמו".

הרופאים המתמחים, שבעצם תשובתם לבית המשפט ביטלו את הדיון בביזוי בית המשפט, השיבו כי "התקפתו הפרועה של שר האוצר על הרופאים באה שוב בדיוק ברגע שבו הם מגלים ומביעים כוונה כנה לשוב לשולחן המשא ומתן.

"יש חברי ציבור ששוכחים שנבחרו כדי לשרת את הציבור ולא כדי להתעלל בו. בבוא העת התנהלותם הכוחנית הברוטאלית וחסרת האחריות תביא לסילוקם. דבריו הקשים של שטייניץ מוכיחים שוב ושוב שנכונות הרופאים להידברות נתקלת בשר אטום וחסר רגישות לתפקידו. אם זו תהיה התנהלות האוצר בימים הקרובים אנו נעמוד בכל מחיר על זכותנו האזרחית להתפטר", מסרו.

הידברות אינטנסיבית

מוקדם יותר הבוקר מסרו המתמחים לבית המשפט כי ישובו למשא ומתן עם האוצר. "בשל הכבוד הרב שרוכשים הרופאים לבית המשפט העליון ולשופטיו החליטו הרופאים המתמחים לשוב להליך הידברות", כתבו, והתנו את המשך המשא ומתן בכך שייערך "בצורה יומיומית ואינטנסיבית" למשך שבוע. עוד ביקשו לדון על משך ההסכם שנחתם בין האוצר להסתדרות הרפואית, דבר שלא נידון בשיחות עד כה.

הקלטת של פרופ' גמזו

בסוף השבוע סערו הרוחות סביב מנכ"ל משרד האוצר, פרופ' רוני גמזו כאשר הקלטות של שיחותיו עם המתמחים פורסמה בחדשות ערוץ 2. בשיחות אלו פרופ' גמזו, שלא ידע כי הוקלט, נשמע מזדהה עם עמדת המתמחים ותוקף את האוצר על התנהלותו האגרסיבית והמניפולטיבית. גמזו אף אמר כי רה"מ בנימין נתניהו העלה את האופציה לייבא רופאים מהודו במידת הצורך. בנוסף סיפר כי אנשי האוצר דרשו גם את התפטרותו, אולם המהלך לא עלה בזכות סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. לאחר פרסום הקלטת התנצל פרופ' גמזו בפני רה"מ ואמר "כי תרומתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למערכת הבריאות בישראל ראויה לכל הערכה".

בעקבות הדברים הודח גמזו מניהול המו"מ ובמקומו מונה פרופ' שלמה מור יוסף בתפקיד של יועץ מיוחד לפתרון המשבר במערכת הבריאות. פרופ' מור יוסף הביע תקווה "כי בעבודה משותפת אכן יימצא פתרון שישביע את רצון כל הצדדים".

במשרד הבריאות הבהירו כי פרופ' מור יוסף יהיה כפוף בעבודתו לסגן שר הבריאות. וכי סגן השר מגבה את מנכ"ל משרדו, פרופ' רוני גמזו אשר ימשיך בתפקידו כמנכ"ל המשרד ומתנער מניסיונות שונים לפגוע במעמדו.

התפטרו לפני הדיון

כזכור, בדיון שהתקיים ביום חמישי מתחו שופטי בג"ץ על המתמחים שעשו לעצמם דין והתפטרו טרם הדיון בבג"ץ. בנוסף אמרה נשיאת בית המשפט העליון דוריש ביניש כי הדיון ייסוב סביב שאלת התפטרות המתמחים ולא סביב ההסכם שהוא חתום ומחייב.

כעת נותר להמתין ולראות אם וכיצד יצליחו המתמחים בשיחות עם האוצר להשיג את מטרתם העיקרית והיא קיצור משך ההסכם לשלוש שנים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום