פסוריאזיס: סובלים מהדימוי החברתי

(0)
לדרג

סקר: 47% מהחולים מוטרדים מהאתגר החברתי שמציבה המחלה יותר מאשר מהביטוי הפיזי שלה. 62% סובלים מחוסר הערכה עצמית, 30% מתקשים לתפקד בעבודה

מאת: מערכת zap doctors

דימוי כואב. כמעט מחצית (47%) מהסובלים מפסוריאזיס בדרגת חומרה בינונית עד קשה מושפעים מהדימוי החברתי של המחלה וממה שיחשבו עליהם, יותר מאשר מהאתגרים הפיזיים שמציבה המחלה. כך עולה מסקר שפורסם לאחרונה לרגל יום הפסוריאזיס הבינלאומי.

עוד נמצא כי 62% מהחולים סובלים מחוסר הערכה עצמית, 40% מתקשים ביצירת יחסים אינטימיים ו-30% דיווחו על קושי לתפקד במקום העבודה. כמעט שליש מן המשיבים אמרו כי תפיסתם של אנשים אחרים את מחלת הפסוריאזיס השפיעה על החלטה משמעותית בחייהם.

יחד עם זאת, אומרים 47% מהמטופלים שהם שבעי רצון מהטיפול. עם זאת כמחצית (51%) כלל לא נועצו ברופא עור או רופא בבית חולים בנוגע לטיפול במחלה.

פסוריאזיס היא מחלת עור הפוגעת בכ-125 מיליון איש ברחבי העולם. מדובר בהפרעה כרונית של מערכת החיסון, והתופעה אינה מדבקת. המחלה גורמת למחזור גדילה מזורז של תאי עור, דבר המתאפיין בהתעבות עורית ובקשקשת. אלו עלולים לגרום לעתים קרובות לכאב וגרד, להתבקע ולדמם.

בסקר השתתפו יותר מ-5,000 מטופלים משמונה מדינות (דנמרק, גרמניה, אירלנד, מקסיקו, פורטוגל, שוודיה, איחוד האמירויות הערביות ובריטניה), כשמרבית המשיבים היו בני 35 ומעלה (86%) ו-54% אחוזים מהם נשים. הסקר נערך על ידי האיגוד הבינלאומי לפסוריאזיס (IFPA) בחסות חברת התרופות "אבוט".

בואו לדבר על זה בפורום פסוריאזיס: תמיכה ומידע אודות המחלה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום