הנהלת רמב"ם תומכת במתפטרים

(0)
לדרג

ההנהלה לא תקבל את התפטרות הבכירים כפי שדורש משרד הבריאות. מצטרפים למאבק - הסטודנטים לרפואה שמפגינים באיכילוב ומתמחים בברזילי שיפגינו בבי"ח

מאת: מערכת zap doctors

הסלמה במשבר הרופאים. הנהלת בית חולים רמב"ם שמוביל את המאבק, הודיעה כי היא עומדת לימינם של המומחים שהצטרפו אתמול למתמחים והגישו מכתבי התפטרות.

מהנהלת רמב"ם נמסר הבוקר (ד') כי משרד הבריאות העביר הבוקר להנהלת בית החולים רמב"ם רשימה של 10 מנהלי מחלקות יחידות ורופאים בכירים, שיש לקבל את התפטרותם לאלתר. מדובר ברופאים העובדים ברמב"ם שנים רבות ומרכזים תחומים חיוניים לטיפול בחולים. קבלת ההתפטרות של רופאים אלו באופן מיידי, תהווה פגיעה קשה בחולים. הנהלת רמב"ם מתוך ראייתה את טובת החולים איננה יכולה לבצע את הנחית משרד הבריאות.

הודעה זו הגיעה בעקבות החלטת משרד הבריאות אתמול לא להמתין עד שהתפטרות המומחים תיכנס לתוקפה בעוד 30 ימים, אלא לדרוש את עזיבתם לאלתר. הנהלת משרד הבריאות מסרה כי היא רואה בחומרה הטלת הכובד הנוסף של הרופאים הבכירים על המצוקה שקיימת כבר כעת. התפטרות המתמחים מהווה משבר גדול גם כך והבכירים נדרשים בעת הזו לייצב את המערכת שנדרשת לטיפול בחולים.

לעת עתה ביקש משרד הבריאות מהפרקליטות לעכב את הצעדים המשפטיים שהתבקשו.

נוטשים את המחלקות

במקביל, הודיעו נציגי הסטודנטים לרפואה באוניברסיטת תל אביב כי כמאה סטודנטים קליניים ינטשו בשעה 10:00 את מחלקות בתי החולים ויצאו להפגין ברחבת איכילוב. זאת במחאה על מדיניות משרד הבריאות שבמקום לעמוד לצד רופאי המערכת, בוחרת בצעדים של נקמנות אישית.

גיא טופז, סטודנט לרפואה, שנה חמישית באוניברסיטת תל אביב סיפר ל-doctors על הלך הרוח בהפגנת הסטודנטים "הגיעו לכאן סטודנטים רבים מבתי חולים באזור המרכז - איכילוב, תל השומר, מאיר, בילינסון ועוד. באנו להפגין כי אנחנו תומכים בלב שלם במאבק המתמחים. אנו הסנונית הראשונה של הסטודנטים שמובילים את המאבק מאחר שאנו חשופים להלך הרוח הקשה במחלקות. אנו עדים לעומס הרב במחלקות, לתסכול הגובר בקרב הצוות הרפואי, שנובע בעיקר מהיחס של מקבלי ההחלטות".

גיא עובד בימים אלו במחלקת הילדים בבית החולים שיבא ומספר כי שוררת שם אווירה קשה ואכזבה בקרב המתמחים והשאיפה היא לשלב כוחות - המתמחים, המומחים, הסטאז'רים והסטודנטים כדי לשנות את המצב במערכת הציבורית.

בתוך כך נודע כי הפרירפיה מצטרפת למאבק הרופאים - בשעה 12:30 ינטשו המתמחים והסטאז'רים בבי"ח ברזילי את מחלקות בית החולים ויפגינו ברחבת הכניסה.

"למרות הפיטורים העבודה מתנהלת כסדרה"

היום זהו היום השלישי שבו 287 מתמחים לא מגיעים לעבודה: 15 בבי"ח שניידר, 58 במאיר, 4 ברבין, 60 באיכילוב, 37 בשיבא, 87 ברמב"ם, 16 בבני ציון ו-10 בבי"ח וולפסון.

בנוסף דווח למשרד הבריאות על 80 רופאים בכירים שהגישו אתמול את התפטרותם: 30 רופאים ברמב"ם, 30 באיכילוב ו- 20 בשניידר.

משרד הבריאות מעדכן כי למרות המצב, העבודה בבתי החולים מתרחשת כסדרה. שום מערך לא אושר לסגירה. ויסות הפניות של חולים מתבצע במידה קלה, במקומות מוגדרים.

בתוך כך, הדיון בעתירת המתמחים לבג"צ נקבע למחר בשעה 10 בבוקר ויתקיים בהרכב של 3 שופטים: נשיאת בית המשפט העליון השופטת דורית בייניש, השופטת אסתר חיות והשופט חנן מלצר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום