63% סובלים מכאבי ראש

(0)
לדרג

לכאבי ראש לא כרוניים אין סיבה ברורה. קרוב לשליש מהסובלים מהתופעה מרגישים כאב לפחות מדי חודש, ו-12% מדי יום

מאת: מערכת zap doctors

כאב ראש הוא הכאב הנפוץ ביותר ממנו סובלים ישראלים; 63% מהנשאלים בגילאי 18 ומעלה הצהירו כי הם סובלים מכאבי ראש לפחות מספר פעמים בשנה, 13% סובלים ממיגרנה ו- 14% הצהירו כי אינם סובלים כלל מכאבים. כך עולה ממחקר ארצי שנערך על ידי מכון "מותגים" עבור חברת "נוברטיס קונסיומר ישראל".

מסך הנשאלים שהצהירו כי הם סובלים מכאבי ראש, 27% סובלים מכאב ראש פעם בחודש, ו-12% מדי יום. לפי הסקר, הפרמטר החשוב ביותר בשימוש כדור נגד כאב ראש הוא מהירות ההשפעה שלו: למעלה משליש מהנשאלים ציינו כי מהירות פעולתו של הכדור היא החשובה ביותר. 59% מהנשאלים נוהגים לרכוש כדורים לשיכוך כאבים בבתי המרקחת של קופות החולים, 52% ברשתות הפארם, ו-9% בבתי מרקחת פרטיים.

לכאב ראש שאינו כרוני אין הסבר חד משמעי והוא עלול להיגרם מישיבה לא נכונה, עבודה מתוחה או ממתח נפשי היוצרים לחץ על שרירי הפנים, הראש והעורף שמובילים להתכווצות של השרירים. הכאב יכול להיגרם גם מסיבה לא מוגדרת והוא מתבטא לרוב בכאב עמום משני צדי הראש. הכאב יכול להיות גם חד צדדי (קדמי או אחורי או נקודתי), ולהתבטא בלחץ היקפי סביב הראש ועלול להוביל לכאב בכתפיים והצוואר.

הסקר נערך לרגל השקת תרופה חדשה נגד כאבי ראש "אקסדרין" שתשווק בישראל על ידי חברת נוברטיס. התרופה מיועדת לטיפול בכאבי ראש, מיגרנה וכאבים המלווים בחום (כאבי מחזור, כאבי פרקים, כאבי שרירים וכאבי שיניים) ומבטיחה להקל על כאב הראש תוך 15 דקות לאחר נטילת הכדור. אריזה של 24 קפליות תעלה לצרכן 28.85 שקל, אריזה של 50 קפליות- 56.85 שקל.

בואו לדבר על זה בפורום מיגרנה וכאבי ראש.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום