בתי חולים לא מקצים תקנים לפגיות

(0)
לדרג

כך חשפו היום מנהלי פגיות בדיון בכנסת. בבי"ח נהריה ממתינים 3 נאונטולוגים להתחיל לעבוד אבל אין להם תקנים. מנכ"ל משרד הבריאות: אפסיק לבתי החולים את התקציב

מאת: מערכת zap doctors

נתונים מקוממים אודות מצב הפגיות בישראל. למרות המצוקה החריפה במחלקות הפגים, בתי החולים לא מקצים את מלוא התקנים שנקבעו להם עבור אחיות במחלקות הפגים, ומפנים את התקנים לאיוש במחלקות אחרות. בית החולים איכילוב מקצה לפגיות 6 תקנים בלבד מתוך 15, ברזילי תקן אחד מתוך 10, בני ציון 8 מתוך 10, הלל יפה 6 מתוך 10, וולפסון 0 מתוך 10, נהריה 10 מתוך 15, פוריה 0 מתוך 15. את הנתונים, שנשלחו למשרד הבריאות, חשף היום (ג') ד"ר שמואל צנגן מאיגוד רופאי הפגים במסגרת דיון בוועדת הבריאות בכנסת על מצבן העגום של מחלקות הפגים.

לכך הוסיפה ד"ר ורד פליישר-שפר, מנהלת מחלקת פגים בבית החולים בנהריה כי "3 נאונטולוגים מעוניינים להתחיל לעבוד בבית החולים אבל אין להם תקנים". פרופ' שאול דולברג, יו"ר איגוד הנאונטולוגים הוסיף: "אנחנו דוחים רופאים שמבקשים להתקבל לעבודה כי אין לנו תקנים. כרגע יש רק 5 מתמחים בכל המדינה. בעשר השנים הקרובות חצי מהרופאים הבכירים ייצאו לפנסיה ואחרים שוקלים פרישה מוקדמת".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' רוני גמזו, השיב: "שערותיי סומרות למשמע הדברים. לפי הבנתי, הנושא טופל בחודשים האחרונים. אם עדיין קיימת בעיה, אני דורש לקבל פירוט עדכני עוד היום ואפעל במלוא כוחי מול בתי החולים על מנת שיקצו את התקנים. אחרת, אפסיק להם את התקציב. לגבי בית החולים בנהריה אני מאשר להם ברגע זה תחילת עבודה החל מ-1 בדצמבר".

התקציב ליולדות ופגים יעלה

מ"מ יו"ר הוועדה, חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס, דרשה ממנכ"ל משרד הבריאות להקפיד על כך שכספים המגיעים מהמדינה לצורך טיפול מיוחד בפגים קטנים (170 אלף שקל לפג) אכן יגיעו לייעדם ולא לצרכים אחרים של בית החולים. בנוסף, דרשה ח"כ לוי להקצות תוספת מיטות, רופאים ואחיות לפגיות כפי שהתחייב משרד הבריאות לעשות. כמו כן, טענה כי יש להפסיק את האפליה בין פגים קטנים לפגים גדולים בסבסוד חיסון ה-RSV, לפיה הורים לפגים שנולדו מהשבוע ה-33 ואילך נאלצים לשלם על החיסון 20 אלף שקלים מכיסם הפרטי.

על כך השיב פרופ' גמזו: "יש לחדול מהשוני בטיפול בפגים על פי משקלם, ולהגדיר אותו לפי משך ואופי האשפוז. להערכתי, לא יהיה מנוס מלהעלות את התקציב לטיפול בפגים וביולדות. בנוסף, כ-40 מיטות פגים ו-40 מיטות יולדות יתווספו בכל שנה במשך 6 השנים הקרובות".

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום