הר"י: נתבענו בשל שיקולים זרים

(0)
לדרג

הר"י הגישה כתב הגנה בהמשך לתביעות ועדי רופאים במספר בתי חולים על ייצוג בלתי הולם במו"מ עם האוצר. הר"י: פעלנו בשקיפות ואף אחד לא התנגד להסכם

מאת: מערכת zap doctors

המאבק של רופאי בתי החולים נגד ההסתדרות הרפואית (הר"י) עבר למישור המשפטי. לאחר שהקימו את ארב"ל (ארגון רופאי בתי החולים), כארגון שאמור להוות אלטרנטיבה להר"י והגישו תביעה נגד הר"י בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בגין ייצוג בלתי הולם, הגיעה תשובתם של הר"י. אתמול (א') הגישה עו"ד ארנה לין, בשם הר"י, כתב הגנה לתביעתם של ועדי הרופאים בבתי החולים איכילוב, מאיר, אברבנל, רמב"ם, בני ציון, וולפסון.

בכתב ההגנה נטען כי "לאורך כל הדרך פעלה הר"י בנאמנות בתום לב ובשקיפות מלאה ומסרה כל עת דיווחים שוטפים ומהימנים אודות המאבק והתקדמות המו"מ לכל המוסדות המוסמכים לפי תקנונה, ולכלל ציבור הרופאים". ביניהם מפורטים: מזכירות הר"י והוועד המרכזי, ועדי איגוד מנהלי בתי החולים, ועדים מקומיים בבתי החולים. עדכונים נמסרו גם לציבור הרופאים באמצעות אסיפות הסברה, שליחת מיילים ומסרונים, פרסומים באתר ועמוד הפייסבוק.

הר"י: לא היו מתנגדים להסכם

עוד טוענת הר"י כי ערב חתימת ההסכם הוא הובא לאישור מזכירות הר"י שחבריה הצביעו פה אחד לאישורו, פרט לד"ר חיים טולדנו מועד רופאי רמב"ם שהיה היחיד שנמנע. עקרונות ההסכם הוצגו גם בפני הוועד המרכזי, שהביע תמיכה בעקרונותיו. מכתב ההגנה עולה כי לו רצו התובעים למנוע את חתימת ההסכם היה להם מספיק זמן לאורך הדרך לפנות לבית המשפט, אך הם בחרו לעשות כן שלושה שבועות לאחר חתימת ההסכם.

לפי הר"י, מרבית הרופאים שבעי רצון מההסכם שנחתם וקבלת התביעה עלולה לפגוע בהישגי ההסכם, שכבר מיושמים בשטח. למשל, לבתי החולים בפריפריה כבר הוקצו מספר התקנים שנדרש להפחתת מספר התורניות ל-6 וכן חולקו תקנים למוקדי מצוקה במרכז; לכ-100 רופאים בפריפריה ובקצועות המצוקה אושרו מענקים וחלק מהסכומים כבר משולמים. כמו כן יושמה הפעימה הראשונה של עדכון הטבלה הבסיסית של השכר המשולב ועוד.

עוד נטען כי התביעה מונעת מאינטרסים זרים של ששת הרופאים התובעים (ד"ר יוסי פז מועד רופאי איכילוב, ד"ר צבי קליין מועד רופאי מאיר, פרופ' מאיר ברק מועד רופאי אברבנל, ד"ר חיים טולדנו מועד רופאי רמב"ם, ד"ר יעקב אשרוב מועד רופאי וולפסון). לטענת הר"י, אותם רופאים רצו למנוע הכנסת שעון נוכחות לבתי החולים והתנגדו שאין התייחסות בהסכם לנושא השר"פ (שירות רפואה פרטי). עוד נטען כי התובעים התנגדו להפניית מקורות תקציביים לפריפריה על חשבון המרכז (למרות שלדברי הר"י התקציבים מגיעים ממקורות ייעודיים נוספים).

בכתב ההגנה מזהירים מפני קבלת התביעה שעלולה להחליש ארגוני עובדים יציגים וליצור תקדים לקבוצות לחץ אחרות במשק לנסות לערער הסכמים קיבוציים קיימים. עם זאת הר"י לא מבקשת את סילוק התביעה, אלא רוצה שיתנהל דיון בביה"ד בכדי ש"הצדק ייראה לציבור כולו".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום