החולים: ועדת הסל לא רלוונטית

(0)
לדרג

לקראת הישיבה השנייה של ועדת הסל ארגוני החולים מגבירים את הלחץ: במסגרת התקציב הנוכחי על חברי הוועדה להתפטר, להגיד לממשלה - עד כאן

מאת: מערכת zap doctors

במסגרת התקציב המצומצם השנה, ועדת הסל לא רלוונטית. כך לפי מכתב ששלחו נציגי ארגון החולים לפרופ' רפאל ביאר יו"ר ועדת הסל ולחבריה, לקראת הדיון השני שיתקיים היום (א'). החותמים קראו לוועדת הסל לדרוש מהממשלה להגדיל את התוספת לתקציב סל הבריאות לשנת 2012, על מנת לרכוש את כל התרופות והטכנולוגיות הנדרשות.

"העובדות על מצבו המדורדר של תקציב סל הבריאות ידועות", כתבו. "בנסיבות הקיימות הוועדה הציבורית אינה מביאה בשורה ותקווה לעשרות אלפי החולים המצפים לעדכון הסל, אלא גוזרת סבל ואולי אפילו מוות, על החולים שלא יזכו לקבל טיפול למחלתם".

החותמים דרשו מהוועדה "להשמיע את קולה" בנוגע לתקציב הנוכחי ולדרוש תקציב של 600 מיליון שקל לפחות (כלומר סכום כפול משהוקצה השנה) על מנת לאפשר לכל אזרחי ישראל לקבל טיפול ראוי.

עוד ביקשו מהוועדה לדרוש מהממשלה להקצות תקציב נפרד ומשמעותי להקטנת היקף ההשתתפות העצמית העומד כיום על כ-200 מיליון שקל לשנה, ולא לעשות זאת על חשבון תקציב סל התרופות והטכנולוגיות.

נציגי החולים מתחו ביקורת על הרכב הוועדה, ודרשו במכתבם לאפשר לוועדה לפעול בעצמאות ללא התערבות משרדי הבריאות והאוצר. הם מבקשים מהוועדה לפרסם לציבור כל פניה המגיעה אליה ממשרדים אלה, מיד עם קבלתה.

"אל תשמשו עלה תאנה לממשלה"

"הננו קוראים לכם ליטול אחריות ולהודיע על התפטרותכם אם הדרישות הנ"ל לא יתקבלו, ובכך להעביר את המסר הברור: הממשלה כשלה במימוש התחייבותה על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי המחייב בריאות ציבורית ראויה לכלל אזרחיה. אל תשמשו כעלה התאנה של הממשלה המסרבת לדאוג לצדק חברתי לחולים ולבני משפחותיהם.

ארגוני החולים בישראל תולים בכם תקוות גדולות, אך השחיקה המתמשכת במקורות העומדים לרשות הוועדה ובעצמאות תפקודה מחייבים את חברי הוועדה לגלות גדלות נפש ולומר לממשלה - עד כאן, בנסיבות אלו אין באפשרותנו להגיש המלצות שקולות, ענייניות המסוגלות לתת מענה סביר לצורכי הרפואה בישראל", כתבו.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום