ביהמ"ש ישחרר מאשפוז פסיכיאטרי

(0)
לדרג

לפי הצעת חוק חדשה, ביהמ"ש ידון בהמלצות ועדה פסיכיאטרית בעת שחרור נאשמים בפלילים מאשפוז. "כבר נתקלנו במקרי רצח על ידי מי ששוחררו מאשפוז"

מאת: מערכת zap doctors

ההמלצות של הפסיכיאטר יועברו לבדיקה בבית המשפט. ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת דנה היום (ד') בהצעות חוק בעניין שחרור מאשפוז פסיכיאטרי של נאשמים בפלילים, אלה שנקבע כי הם אינם כשירים לעמוד לדין או שלא היו אחראים למעשיהם בעת המעשה.

חברי הכנסת רוברט אילטוב ואחרים, דורשים כי החלטת הוועדה פסיכיאטרית על שחרור מאשפוז של נאשמים תהיה טעונה אישור משפטי. אילטוב: "נאשמים בפלילים טוענים לאי שפיות זמנית, מקבלים צו אשפוז פלילי מבית המשפט, אך משתחררים באישור ועדה פסיכיאטרית בלבד, מבלי שבית המשפט נדרש לנושא ושוקל אם לשוב ולעצור את אותו נאשם לאחר שהחלים".

להעריך את הסכנה לציבור

חברי הכנסת מבקשים לחייב את הוועדה הפסיכיאטרית להביא בחשבון בהמלצותיה לשחרור את מצבו הנפשי של החולה והטיפול הדרוש לו, סיכויי החלמתו ושיקומו, הסכנה שהוא מהווה לעצמו ולסביבה וכן את נסיבות העבירה, עברו הפלילי ומשך הזמן שחלף מאז תחילת אשפוזו.

ח"כ מירי רגב (ליכוד): "הוועדה הפסיכיאטרית חייבת להתחשב גם בציבור ובסכנות העלולות לארוב לו כתוצאה משחרור החולה, ולא רק במצבו של החולה. לצערנו, נתקלנו כבר במקרי רצח מחרידים מידיהם של נפגעי נפש ששוחררו מאשפוז". עו"ד גלי עציון מנעמ"ת ביקשה לקדם בדחיפות את הצעות החוק וסיפרה על אישה שנדהמה לגלות כי בעלה, שביקש לפגוע בבנם המשותף, עומד להשתחרר מאשפוז מבלי שעודכנה ומבלי שניתנה לה הזכות לערער על כך.

בדיון ביקש פרופ' יובל מלמד מאיגוד הפסיכיאטריה בהסתדרות הרפואית לערוך מעקב מסודר אחר נאשמים במעשים פליליים חמורים ששוחררו מאשפוז ולאפשר חזרתם לאשפוז אם מצבם הנפשי מחמיר.

ד"ר עפו אגבריה (חד"ש) הזהיר מפני נטילת סמכויות מוגזמת מהוועדה הפסיכיאטרית והדגיש כי יש שוני בין חולים שונים ברמת הסיכון שהם מהווים לציבור.

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ (ליכוד), מתח במהלך הדיון ביקורת על משרדי הממשלה, שלטענתו נוקטים סחבת בתיאום הצעות החוק: "לא ייתכן שמשרדי הממשלה יהוו מכשול לכנסת ישראל. החוק יובא להצבעה בתוך חודש מהיום, גם אם הממשלה לא תדון עם חברי הכנסת בנושא".

בואו לדבר על זה בפורום פסיכיאטריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום