בי"ח ממוגן לילדים מוקם בצפת

(0)
לדרג

החלה בנייתו של המרכז לבריאות הילד לתושבי הגולן והגליל. מנהל בי"ח זיו: שואפים להשוות בין התנאים במרכז לצפון. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

במרכז הרפואי זיו בצפת החל ביצוע שלב א' בפרויקט הקמת "מרכז בריאות הילד", בית החולים הראשון לילדים המוקם בפריפריה בהשקעה של 83 מיליון שקל. העבודות צפויות להסתיים בעוד שלוש שנים.

בית חולים ממוגן לילדים ישתרע על פני שטח של 6,000 מ"ר בארבעה מפלסים, כולם ממוגנים ויכלול את מחלקות הילדים, יחידת טיפול נמרץ ילדים, חדר מיון לילדים ומרפאות שישרתו את תושבי הגליל ורמת הגולן.

ד"ר אוסקר אמבון, מנהל המרכז הרפואי זיו: "אנו שואפים להשוות בין תנאי הרפואה בצפון הרחוק לאלה המוענקים במרכז הארץ ומרכז ייעודי לילדים הוא תנאי בסיסי לכך. אנו שמחים מאוד עם תחילתן של עבודות הבנייה ומוקירים את מאמצי משרד הבריאות להשתתף עמנו בשינוי מצב הרפואה בפריפריה ולעבור מחזון למעש".

לדבריו, מחלקת הילדים הקיימת מספקת מענה, אך במקרים מורכבים נדרש להעביר את הילדים לבית חולים מתמחה לילדים. "מאחר שבית החולים לילדים יהיה ממוגן, ניתן יהיה לקיים טיפול שוטף וכן ניתוחים גם בשעת חירום ומלחמה, מצב אליו נקלענו במלחמת לבנון השנייה, אז נזקקו ילדים שנפגעו בעת מטחי הקטיושות לטיפול וניתוחי חירום. צוותי הרפואה פעלו אז בחדרי ניתוח לא ממוגנים. נקווה כי חלק זה לא יתממש ונוכל להמשיך ולהעניק טיפולים רפואיים רק בעתות שלום ושגרה".

ד"ר אמבון הוסיף כי המרכז לבריאות הילד יאפשר לסטודנטים לרפואה שיחלו ללמוד בפקולטה החדשה שתיחנך היום, להתנסות בשטחי התמחות רחבים יותר ברפואת ילדים.

מבית החולים נמסר כי ביחידה לטיפול נמרץ ילדים, שבה התפוסה הממוצעת עומדת על 97% מתחילת שנת 2011, יותקנו 4 מיטות אשפוז לעומת 2 כיום. ביחידה יותקנו מכשור חדיש להנשמה והרדמה, מערכת ניטור חדישה, מכשירי אולטרה-סאונד ודיאליזה משוכללים, מיטות מתקדמות ועוד. בחדר המיון לילדים, המטפל בכ-14,000 פונים בשנה, יותקנו 7 עמדות טיפול לעומת 5 הקיימות כיום. במחלקת האשפוז המספקת 10,000 ימי אשפוז בשנה, יהיו 16 חדרים עם 31 מיטות. בקומה השנייה ימוקמו כלל מרפאות הילדים השונות, שנותנות כיום מענה ל-24,000 ילדים בשנה.

מאיר חמוז, המנהל האדמיניסטרטיבי של המרכז הרפואי זיו מוסיף כי השטח שיתפנה עם מעבר מחלקות הילדים ל"מרכז בריאות הילד" ישמש להקלת מצוקת האשפוז במחלקות בית החולים האחרות. לדבריו, בשלב ב' של הפרויקט מתוכננת הקמת המחלקה הפסיכיאטרית לילדים ונוער ובית הספר המיוחד, שיכלול גם אולם ספורט, שטחי משחק וגינות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום