הטלוויזיה מפריעה לאיזון סוכרת

(0)
לדרג

מחקר: איזון הסוכר אצל חולי סוכרת נעורים גרוע יותר כשהם מבלים יותר זמן מול המסך. ייתכן כי הסיבה לכך היא שבזמן הצפייה מנשנשים יותר

מאת: ד"ר עמית עקירוב

איזון רמות הסוכר אצל ילדים חולי סוכרת נעורים נפגע באופן משמעותי כשהם מבלים שעות ארוכות מול מסך הטלוויזיה או המחשב. כך עולה ממחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Diabetes Care.

מדגם המחקר כלל 30 בני נוער וצעירים עם סוכרת מסוג 1. החוקרים דיווחו כי בקרב בני נוער וצעירים שבילו ארבע שעות ביום, או יותר, מול מסך הטלוויזיה או המחשב, איזון רמות הסוכר בדם, כפי שהתבטא בהמוגלובין מסוכרר (Hemoglobin A1c או HbA1c) היה גרוע יותר, בהשוואה לנבדקים שבילו פחות מול מסך הטלוויזיה או המחשב (ערכי HbA1c של 9.3% לעומת 8.5%).

החוקרים אינם יודעים להסביר את העומד בבסיס הקשר, ומציינים כי הממצאים אינם מוכיחים בהכרח כי זמן המסך עצמו פוגע באיזון הסוכרת. גם גורמים דוגמת השמנה, פעילות גופנית והכנסה משפחתית לא הסבירו את הקשר שתועד, ולכן אחת האפשרויות שהציעו היא שילדים שמבלים זמן רב יותר מול מסך הטלוויזיה או המחשב, פשוט אוכלים חטיפים לעתים קרובות יותר.

החוקרים סבורים כי זמן מסך משחק תפקיד קטן בלבד באיזון רמות הסוכר בדם בקרב ילדים, אך מדגישים שמדובר בגורם שניתן לשלוט בו ולאזן אותו. המסר עבור ההורים הוא שלאורח החיים חשיבות רבה, ומדובר בהיבט שניתן לשינוי בחיי הילדים.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום סוכרת נעורים
פורום אינסולין - דרכי טיפול

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום