תנו לאצבעות לנוח

(0)
לדרג

בתקופה שבה מסמסים ומקלידים ללא הרף, אין זה מפתיע כי אחת התסמונות הנפוצות היא דלקת בגידים של האגודל. כל מה שצריך לדעת כדי לשמור על הידיים שלכם

מאת: סאם ח'מיס

בעידן הדיגיטלי, בזמן שאנחנו מתמרנים בין הפייסבוק לסמארטפון, ובין הלפטופ לטאבלט, נראה כי האצבעות שלנו כל הזמן בתנועה.

רק לשם ההשוואה, ב-2003 נשלחו בישראל קרוב למיליארד וחצי הודעות SMS, שנה מאוחר יותר עשו שימוש בטכנולוגיה זו כדי לבחור את אחד ממדליקי המשואות בטקס יום העצמאות ואת השיר שייצג את המדינה באירווזיון. למרות הוויכוח על אמינות השיטה, דבר אחד בטוח - האצבעות שלנו מקליקות, מקלידות ומסמסות והרבה. ייתכן שאפילו מאות הודעות ביום.

אם כך לא מפתיע כי אחת התופעות השכיחות כיום היא דלקת בגידים של האגודל. הדלקת קרויה הסינדרום על שם "דהקרווין", על שם הכירורג השוויצרי פריץ דה קרווין שזיהה אותה לראשונה בשנת 1895. הדלקת פורצת כתוצאה משימוש חוזר ונשנה באגודל, ומתבטאת בכאב וברגישות שיופיעו בשורש כף היד בתחתית האגודל.

אם התחלתם לחוש בכאב, אפילו קל ביותר סביב שורש כף היד, אל תמתינו ופנו לרופא לקבלת אבחון ותחילת טיפולי פיזיותרפיה בהקדם. אין סיבה להפוך את הכאב לכרוני.

הטיפול השמרני יכלול מנוחה של האזור באמצעות סד, טיפול מקומי בקרח וכן מתיחות וחיזוק של הגידים המעורבים.

ייתכן שתישלחו לבדיקת אולטרה סאונד, וירשמו לכם תרופות אנטי דלקתיות, אך צריך לשים לב כי אכן מדובר בדלקת אקוטית המורגשת גם בעת מנוחה.

בכל מקרה, נסו לדחות הזרקת קורטיזון למקום ככל שניתן.

על אף שנראה כי מדובר בתנועה פשוטה שאינה מעמיסה על הגוף, היא עלולה לגרום לנזק שהטיפול בו מסובך. מומלץ להפחית כמה שיותר את השימוש החוזר במפרקי או גידי הגוף ולתת לפעמים, מנוחה גם לפרק כף היד והאצבעות.

סאם ח'מיס הוא מנכ"ל "איימקס", המרכז הישראלי לניתוח תנועה וספורט בת"א

בואו לדבר על זה בפורום אורטופדיה - כירורגיה של כף היד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום