הקרנות בדיוק של 0.5 מילימטר

(0)
לדרג

בבית חולים שיבא חנכו מערכת טיפולי רדיוכירורגיה לעמוד השדרה ולמוח. שלא כבעבר, הטיפול מתבצע בלי מסגרת לראש המטופל. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

המרכז הרפואי שיבא הצטייד לאחרונה ב-Novalis, מערכת שנחשבת לפריצת דרך המאפשרת לבצע טיפולי רדיוכירורגיה למוח ללא צורך במסגרת קשיחה המוברגת לראש. בצורה זו, הטיפול נוח וקל יותר למטופל. באמצעות המערכת ניתן לטפל בצורה מדויקת ולהביא לריפוי מקומי באותם אחוזי הצלחה כמו בניתוח נרחב, זאת ללא אשפוז או שיקום ממושך.

המערכת החדשה מאובזרת במיטה רובוטית המתכווננת בשישה ממדים, באמצעות מערכת של מצלמת אינפרא-אדום ושיקוף חכם. המערכת, פרי פיתוחה של החברה BrainLab, מאפשרת לכוון של המטופל כך שהקרנה תתבצע בדיוק של כחצי מילימטר. מערכת העקיבה ממוקמת ברצפה בתקרת חדר המאיץ ומסוגלת לנטר תנודות עדינות של המטופל ולאפשר תיקון התנוחה באמצעות המיטה הרובוטית.

לאחר תהליך בדיקה ארוך שבוצע על ידי צוות הפיזיקאים בראשות ד"ר דרור אלעזרא, עבר המטופל הראשון בארץ רדיוכירורגיה ללא מסגרת קשיחה באמצעות "נובליס". מדובר בחולה עם גרורה בודדת ששוחרר לביתו כרבע שעה לאחר הטיפול.

משמיד גידולים

רדיוכירורגיה הינה טיפול המשמיד גידולים באמצעות קרינה חד- פעמית במנה גבוהה במיוחד. היות וגם רקמה בריאה הסמוכה לגידול עלולה להינזק, יש חשיבות רבה לדיוק של הקרן. עד עתה הדבר הושג באמצעות מסגרת קשיחה שהוברגה ככתר על הגולגולת של המטופל. המטופלים היו מבצעים CT לתכנון עם המסגרת לראשם, מחכים מספר שעות לתכנון הטיפול כשלראשם הכתר שהוסר רק לאחר סיום הטיפול.

בבית חולים שיבא מבוצעים טיפולים רדיוכירורגיים נוספים, כגון בריאה ובכבד. לדברי ד"ר צבי סיימון, מנהל המכון לרדיותרפיה אונקולוגית, בעתיד הקרוב מתוכנן גם ביצוע רדיוכירורגיה בסרטן ערמונית באמצעות המערכת.

בואו לדבר על זה בפורום גידולי ראש צוואר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום