משקל כבד בחדר המיטות

(0)
לדרג

נתונים חדשים: מחצית מהגברים הסובלים מהשמנה מתמודדים עם קושי בתפקוד המיני. ירידה מאסיבית במשקל מעלה את רמות הטסטוסטרון ומשפרת את התפקוד

מאת: מערכת zap doctors

בעיות בתפקוד מיני הנגרמות מעודף משקל אינן גזר דין מוות לחיי המין. נתונים חדשים מצביעים על כך שהמצב הפיך, וניתן לשפר את התפקוד באמצעות ירידה במשקל. כך עולה מנתונים שפורסמו לראשונה בכנס של החברה לרפואה אנדוקרינית בארה"ב. במחקר שהוצג נמצא קשר סיבתי בין ערכי BMI (מסת גוף), היקף מותניים ושומן גבוהים לערכי טסטוסטרון נמוכים.

במחקר השתתפו 75 גברים שטופלו במרפאת השמנת יתר בין השנים 2007 2010. הגברים עברו בדיקה לבחינת רמות הורמונים ובדיקות משקל והשיבו לשאלונים שבדקו תסמינים כמו אי יכולת להגיע לזקפה או דחף מיני נמוך, המעידים על חוסר באנדרוגן (הורמוני מין זכריים) ובין היתר בטסטוסטרון.

בבדיקות שעברו המשתתפים נמצא כי 72% מהם סבלו מתסמינים של חסר ברמות אנדרוגן. 36% מהנבדקים סבלו מרמות טסטוסטרון נמוכות. 17 מבין החולים עברו ניתוח מעקף קיבה, ונבדקו שנית כעבור שלושה חודשים, ולאחר שנה. בקרב גברים שעברו ניתוח והורידו 41 קילוגרם בממוצע ממשקלם, נמצא כי רמות הטסטוסטרון חזרו לטווח הנורמה.

ד"ר סרחיו סוסמיליאן, מומחה בכירורגיה ובניתוחים זעיר פולשניים, מנהל המחלקה הכירורגית בבית החולים ביקור חולים מסביר כי "במחקרים שונים על תפקוד מיני בגברים נמצא ששכיחות בעיות זקפה נעה סביב 17%, אך עולה ל- 45% אצל אנשים עם BMI גבוה מ-30. בנוסף, אנשים הסובלים מהשמנת יתר חולנית הם בעלי תפקוד מיני כשל אנשים עם משקל תקין המבוגרים מהם ב-20 שנה".

איזה מין הורמון

אנדרוגן היא קבוצת הורמונים הכוללת את הטסטוסטרון, האנדרוסטרון, ומספר הורמונים נוספים. רמות נמוכות של אנדרוגן לאחר גיל ההתבגרות מקושרות לדחף מיני נמוך, לאין אונות, לחולשה גופנית, לירידה בייצור הזרע, להצטמקות האשכים, להידלדלות שיער גוף ולהיחלשות עצמות. במקרים קיצוניים חוסר בהורמון זה עלול לגרום לעקרות.

הטסטוסטרון הוא הגורם אחראי למראה הגברי, להופעת סימני המין המשניים כמו שיער הגוף, זקן ושפם ולקול הגברי. הוא גם אחראי לחוסן הגברי, להתפתחות מסת השריר והעצם. לטסטוסטרון תפקיד חשוב בפוריות והוא מסייע בתהליך יצירת הזרע באשכים, הוא זה שמעורר אנרגיות ודחפים ואת הדחף המיני בפרט.

לדברי ד"ר סוסמיליאן, החל מגיל 30 ואילך מתחילה הפרשת הטסטוסטרון לרדת באחוז אחד בשנה. אצל חלק מהגברים נשארות רמות טסטוסטרון גבוהות, גם אחרי גיל 50, אצל אחרים נרשמת ירידה משמעותית. כתוצאה מכך עלולים אותם גברים לסבול מתופעות כמו עייפות, דיכאון, עצבנות, קשיים בשינה, ירידה בריכוז ובדחף המיני, חולשת שרירים ואף השמנה.

רזים ונהנים

הקשר בין השמנה לבעיה בתפקוד המיני נובע גם מהיבטים חברתיים, מסביר ד"ר סוסמיליאן. "לתפקוד המיני השפעה סוציאלית. כך למשל אנשים שמנים סובלים מביטחון עצמי ירוד, מאפליה ומדעות קדומות מצד החברה. משום כך קשה להם יותר למצוא בני זוג וגם מבחינה מינית הם יטו ליזום פחות מין", מוסיף ד"ר סוסמיליאן, "ירידה מאסיבית במשקל עשויה לתת מענה לקושי בתפקוד המיני".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום הפרעה בתפקוד מיני אצל גברים
פורום שרוול קיבה וניתוחים בריאטריים - כירורגיה ותזונה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום