זהירות, כדורי הרזייה מזויפים

(0)
לדרג

קפסולות שהוצגו כ"תרופה טבעית" מברזיל נמכרו לאחרונה לציבור החרדי בי-ם. בבדיקה נמצאו בכדורים מרכיבים של תרופות נגד דיכאון וסמים

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות מזהיר את הציבור מפני כדורי הרזייה מזויפים מברזיל, שנפוצו לאחרונה בחוגים החרדיים בירושלים. החשוד במכירה ואשתו נעצרו לאחר שכמות גדולה של כדורים אותרה בביתם. כמו כן נבדקים דיווחים לפיהם לאנשים שהשתמשו בתרופות אלה נגרם נזק בריאותי וחלקם אושפזו בבתי חולים.

הפרשה החלה לפני מספר חודשים כשבמשרד הבריאות התקבל מידע על אישה המשווקת תרופות הרזייה, ככל הנראה מזויפות בירושלים. התרופות הוצגו לקונים כתרופות "טבעיות" לירידה במשקל. בבדיקת מעבדה של הקפסולות נמצאו מרכיבים, שטרם נראו בעבר בתרופות הרזייה. כל אחד מהם בפני עצמו והשילוב של כולם יחד עלול לגרום למשתמש נזק בריאותי כבד.

המרכיבים שנמצאו בבדיקה היו fluoxetine, מרכיב תרופתי המצוי בפרוזאק, תרופה נגד דיכאון, diazepam - מרכיב כימי המצוי בתרופות נוגדות חרדה כגון ואליום ואסיוואל. חומר נוסף הוא fenproporex - נגזרת של אמפטמין חומר מעורר וסם מסוכן.

בשל חומרת המרכיבים הועבר המידע ליחידת ההונאה במשטרת מחוז ירושלים. המשטרה בשיתוף עם היחידה למאבק בפשיעה פרמצבטית החלה בחקירה סמויה. אתמול התקשר עובד היחידה הפרמצבטית למוכר החשוד והזמין ממנו 3 קופסאות. מיד עם הגעתו למקום הוא נעצר עם הקפסולות.

בחיפוש בבית החשוד בירושלים, נתפסו למעלה מ-30 קופסאות ובהן קפסולות הרזייה מזויפות. כמו כן נתפסה רשימת לקוחות, מחשבים ניידים, פנקסי צ'יקים ומסמכים רבים המעידים על מכירה לא חוקית. החשוד ואשתו עוכבו לחקירה. במהלך החקירה הודה החשוד במכירה, וסיפר כי הכדורים הוברחו מברזיל. בתום חקירתם במשטרה,שוחררו בערבות.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום