הקטנת חזה: טרנד חדש או צורך רפואי?

(0)
לדרג

יותר ויותר נשים בעלות חזה גדול מעדיפות להקטינו ובכך לחסוך מעצמן את הקושי הפיזי ולעיתים גם הנפשי הנגרם להן. לא כל מה שהגברים אוהבים הנשים מוכנות לשאת

מאת: ~~ד"ר טלי פרידמן~~

אחרי שנים רבות בהן כמעט כל הניתוחים הפלסטיים בשדיים בוצעו לצורך הגדלתם, מסתמנת עלייה בפופולריות של ניתוחים להקטנת החזה. על-פי נתוני האגודה האמריקנית של המנתחים הפלסטיים, ניתוחים להקטנת החזה נחשבים לאחד מחמשת הניתוחי הפלסטיים הנפוצים בשנים האחרונות בארצות הברית. אז מי מהידועניות האמריקאיות הקטינה את שדיה ? ומהם החידושים בתחום ניתוחי הקטנת החזה?

הקטנת חזה
הקטנת חזה

סלבריטאיות מספרות על ניתוחים להקטנת החזה

לאחרונה פורסם כי הזמרת והשחקנית קווין לטיפה, שהייתה בעלת חזה במידה F, עברה הקטנת חזה למידה DD, על מנת ליצור לדבריה פרופורציות נכונות לגופה ולטפל בכאבי הגב והכתפיים מהם סבלה.

פטי סטנגר (47), השדכנית המפורסמת מתוכנית הריאליטי "מי רוצה לתפוס מיליונר ?" עברה לאחרונה ניתוח הקטנת חזה מ-DD לC-. "החזה שלי, שהיה נפול ולא פרופורציונלי, הוא עכשיו במידות הנכונות מורם וזקוף", אמרה באחד מהראיונות. גם כוכבת הריאליטי " עקרות בית אמיתיות ניו יורק", ג'יל זארין (47), עברה ניתוח להקטנת חזה ממידה G ל-DD.

את שביעות רצונה מהניתוח הביעה בראיון שנערך עמה לאחרונה: "החל מגיל 30 התפתחו אצלי בעיות בריאותיות עקב משקל החזה, היה לי קשה למצוא בגדים והייתי מוגבלת לגזרות ספציפיות. מתחת לבגדים הכי יפים שלי תמיד נאלצתי ללבוש חזיות מסורבלות. אין שום סיבה שנרגיש רע עם הגוף שלנו וחסרות ביטחון לגבי עצמינו. יש לנו אפשרות לשנות דברים בגופנו לטובה, ובדרכים הבטוחות ביותר".

הזמרת ג'סיקה סימפסון, בעלת חזה במידה DD, שוקלת ברצינות לעבור ניתוח הקטנת חזה כיוון ש"אף פעם לא אהבתי את גודל החזה שלי". מקורבים אליה אומרים כי מאז ומתמיד החזה שלה נחשב בעיניה למטרד בשל גודלו וכיום היא קרובה להחלטה לעבור ניתוח להקטנתו. מצטרפות לג'סיקה בהצהרות דומות הן דוגמנית העל טיירה בנקס והזמרת קייטי פרי.

חזה גדול בעיות גדולות

מסתבר אם כן שחזה גדול אמנם יכול להיראות יפה ומרשים, אך לעתים הוא מהווה עול פיזי ונפשי. חזה גדול מדי מכביד על הגב ועמוד השדרה וגורם לכאבי צוואר וגב, עיוות ועקמת של עמוד השדרה, גירוי עור כרוני ופטרת מתחת לשד, בעיות נשימה וסימנים עמוקים בכתפיים ובשכמות הנגרמים מרצועות החזייה. בהיבט הרגשי, חזה גדול פוגע בדימוי העצמי, גורם לאישה להרגיש מסורבלת ובעלת עודף משקל, ומושך תשומת לב יתירה ופוגעת מצד גברים.

בניתוח הקטנת שדיים מסירים שומן, רקמת שד ועודפי עור, ומעצבים שד קטן יותר ובעל מראה מוצק ויציב. כמו כן, ניתן להקטין את גודל העטרה (האזור הכהה מסביב לפטמה) ולהתאימה לגודל השד החדש. ניתן כיום לצמצם את אורך החתכים הניתוחיים באמצעות שיטה חדשה בה מעצבים קודם את רקמת השד ומסירים את העור רק בשלב האחרון בניתוח. בטכניקה זו ניתן לעצב שד צעיר יותר ולהקטין את צלקות הניתוח, לעומת גודלן בעבר.

למי מתאים ניתוח להקטנת חזה

המועמדות הטובות ביותר לניתוח להקטנת החזה הן נשים בוגרות אשר מבינות את מהות הניתוח, וציפיותיהן מהניתוח מציאותיות. עם זאת ניתן לבצע את הניתוח גם בגיל צעיר יותר, כאשר בשל גודלו של השד נגרמת מגבלה פיזית או נפשית קשה. לדוגמה, השחקנית דרו ברימור עברה ניתוח להקטנת חזה כאשר הייתה בת 16: "כאשר יש לך חזה גדול, את נעשית מודעת מדי למראה החיצוני שלך. בכל בגד שלבשתי הרגשתי רע ונראיתי מסורבלת וכבדת משקל, והגב שלי כאב. זה פשוט לא נוח. אני מאוד אוהבת את הגוף שלי כיום". הקטנת שד אינה מומלצת לאישה שבכוונתה להניק.

ד"ר טלי פרידמן היא מומחית בכירורגיה פלסטית, מנהלת השירות לניתוחים לעיצוב הגוף במרכז הרפואי אסף הרופא, ראש צוות כירורגיה פלסטית במרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר (אסיא - מלבי) באסותא רמת החייל בתל אביב

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה פלסטית, כוויות, רפואה אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום