שפעת: יותר מ-200 אלף איש חוסנו

(0)
לדרג

החל מבצע החיסון כנגד השפעת העונתית ומשרד הבריאות קורא לציבור להתחסן בהקדם, בייחוד לקבוצות הסיכון: חולים כרוניים, קשישים, ילדים ונשים הרות

מאת: מערכת zap doctors

לרגל החורף, קורא משרד הבריאות לכלל הציבור להתחסן, ובעיקר למי שנמצא בקבוצות הסיכון. החיסון מקנה עמידות לזני השפעת העונתית, ועד כה חוסנו בישראל למעלה מ- 200 אלף איש.

לחיסון ישנן תופעות לוואי אפשריות, המתבטאות בדרך כלל בכאב מקומי קל, אודם ונפיחות. לעתים נדירות ישנם תופעות אלרגיות מקלות ועד חמורות. עד כה, נצפו בכלל המתחסנים שני מקרים של תגובות אלרגיות ברמת חומרה בינונית ומקרה אחד של הלם אנפילקטי (אלרגיה חמורה). כל התופעות חלפו.

משרד הבריאות מדגיש כי התועלת בחיסון הביאה לכך שבכל מדינות העולם המערבי מרחיבים את ציבור המתחסנים לכלל האוכלוסייה מגיל 6 חודשים ואילך. קיימת חשיבות מרבית בחיסון בקבוצות סיכון כדוגמת קשישים וחולים עם כשל חיסוני, נשים בהריון או אחרי לידה, ילדים וחולים מחלות בכרוניות. כמו כן יחוסנו עובדי מערכת הבריאות, דבר חיוני בשל החשיפה הרבה לאוכלוסיית ציבור החולים.

חיסון זהה לשנה שעברה


על פי המלצת ארגון הבריאות העולמי, חיסוני השפעת לשנת 2011-2012 יכללו את הזנים משנה שעברה. משום כך, ילדים בגיל 6 חודשים עד 8 שנים שקיבלו מנה אחת בחורף הקודם יוכלו לקבל מנה אחת בלבד בחורף הנוכחי. כמו כן, החל מהשנה ההמלצה היא על קבלת החיסון לכלל האוכלוסייה, מגיל 6 חודשים ומעלה. גם מי שחוסנו אשתקד צריכים להתחסן השנה. בנוסף, חשוב לתכנן את עיתוי חיסון הילדים הזקוקים לשתי מנות - כך שעד סוף נובמבר הם יקבלו את שתי המנות במרווח של חודש ביניהן.

החיסון יוצע בשתי צורות: האחת, תרכיב מומת הניתן בהזרקה. תרכיב זה מומלץ לכלל האוכלוסייה מגיל 6 חודשים ומעלה. החיסון השני הוא תרכיב חי מוחלש -פלומיסט, שניתן כתרסיס דרך האף. התרכיב מאושר לשימוש החל מגיל שנתיים. במצבי הריון, אסתמה וצפצופים על רקע מחלת נשימה ובמקרים של מחלות ממושכות כגון מחלות לב, סוכרת, ריאה וכליות אסור לקבל את החיסון.

בואו לדבר על זה בפורום שפעת ומחלות חורף.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום