יום כיפור: 2,168 נפגעים טופלו

(0)
לדרג

246 ילדים טופלו בכבישים, 58 התעלפו עקב הצום, ו-28 נזקקו לפעולות החייאה. צוותי מד"א הוזעקו להעביר 122 יולדות לבתי החולים, 2 כרעו ללדת בבית

מאת: מערכת zap doctors

כמדי שנה היו ידיהם של אנשי מד"א עמוסות עבודה במהלך יום הכיפורים. 2,168 בני אדם טופלו בידי צוותי מד"א ברחבי הארץ.

מתוך הנפגעים - 58 התעלפו עקב הצום, ו-28 נזקקו לפעולות החייאה. צוותי מד"א הוזעקו להעביר 122 יולדות לבתי החולים, ובתוך כך 2 נשים כרעו ללדת בבתיהן ויולדו על ידי פרמדיקים של מד"א.

ילדים רבים נפגעו בעקבות רכיבה על אופניים והחלקה על גלגליות, סקייטבורד, רולר-בליידס וקורקינט. 246 ילדים נפגעו ונזקקו לעזרה ראשונה. חלקם פונו לבתי החולים השונים ברחבי הארץ. בנוסף, 24 בני אדם נפצעו בכ-15 תאונות דרכים שאירעו ברחבי הארץ.

במד"א סיפרו כי אשתקד טופלו על ידי מד"א במהלך החג כ-2,050 חולים ופצועים. בניגוד לשנים קודמות, לא נרשמו תקריות של יידויי אבנים והפרעה לאמבולנסים.

טביעות ודקירות

מעבר לפציעות האופייניות בחג, נרשמו אירועים בעלי אופי אחר. גבר בן 50 נמשה מהים לאחר שטבע בחוף הסלע בבת ים. הוא פונה תוך פעולות החייאה לבי"ח וולפסון; בחיפה נדקר במהלך קטטה צעיר כבן 19 ופונה במצב בינוני לבי"ח רמב"ם, בכפר טמרה טופל צעיר בן 22 שנדקר בחזהו, ולאחר טיפול פונה במצב אנוש לבי"ח רמב"ם בחיפה. בכרמיאל טופל תינוק בן 10 חודשים שנכווה ממים רותחים. הוא פונה לבית חולים נהריה במצב קל עד בינוני עם כוויות בבטן ובגפיים התחתונות.

בשירותי הדם של מד"א קוראים לציבור לתרום דם במהלך השבוע הקרוב ובימי חול המועד. את מועדי ההתרמה בתחנות מד"א ברחבי הארץ ניתן לברר בטלפון 1-800-400-101 ובאתר מד"א.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "כבכל שנה, גם השנה נערכו כוחות מד"א לקראת החג בכוננות מוגברת ובהיערכות גבוהה על מנת להעניק לציבור את הטיפול היעיל, המהיר והאיכותי ביותר האפשרי".

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום