לא הגעת לבי"ח, עברת על החוק

(0)
לדרג

לאחר שכ-50 מתמחים לא התייצבו הבוקר לעבודה בבתי החולים איכילוב ושיבא, המדינה עוברת מאיומים למעשים. מי שלא יגיע עד הצהריים יואשם בביזיון בימ"ש

מאת: מערכת zap doctors

המדינה עושה שרירים: מתמחים שלא הגיעו הבוקר (ה') לעבודה ולא יתייצבו בבית החולים עד 11:30 בצהריים מסתכנים בביזיון בית המשפט. משרד הבריאות הנחה את מנהלי בתי החולים לנהוג ביד קשה במתפטרים.

הבוקר (ה') לא הופיעו לעבודתם כ-50 רופאים בבית החולים איכילוב ועוד מספר רופאים בשיבא. תחילה נתבקשו מנהלי ביתי החולים לדרוש את הגעתם האישית של הרופאים עד השעה 11:30 ובמקביל לשלוח הודעות אישיות לכל המתפטרים.

מתפטרים שלא יגיעו עד לשעה 11:30 לעבודה ייחשבו כרופאים מתפטרים, שמסתכנים בביזיון בית המשפט. ב-12:00 בצהריים יועברו השמות לנציבות וללשכה המשפטית של פרקליטות המדינה. "שמות אלו יועברו בשעה 12:00 לנציבות שירות המדינה וללשכה המשפטית של פרקליטות המדינה להגשתם לבית המשפט בגין ביזיון בית הדין", נמסר ממשרד הבריאות.

מעסיקים למתמחים: אל תתפטרו

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נועד בצהריים עם נציגי הרופאים הצעירים, לדיון במשבר, נוכח כוונת המתמחים להתפטר.

ממשרד הבריאות נמסר כי סגן השר שמע את דרישותיהם ודן עמם באפשרויות הקיימות לפתרון מצוקתם. בנוסף הוא חזר על קריאתו לרופאים המתמחים לגלות אחריות ולמנוע התפטרותם לטובת מערכת הבריאות הציבורית ולמען ציבור החולים, תוך המשך קיום דיונים להסדרת דרישותיהם, במסגרת ההסכם שנחתם עם האוצר.

גם מנהלי בתי החולים קוראים למתמחים לא להתפטר. פרופסור רפי ביאר, מנהל רמב"ם, הופיע היום, בפני המתמחים שהגישו מכתבי התפטרות וביקש מהם שלא לשבור את הכלים ולהפר את הצו של בית הדין לעבודה. אחרי דיון קצר הודיעו המתמחים שהם נענים לבקשה רק מתוך הערכה גדולה לתמיכה שנתן פרופסור ביאר לרופאי רמב"ם במאבקם לשיפור התנאים. פרופסור ביאר אמר למתמחים: "אני רוצה למתוח קו ישיר בין המתמחים ובין הזכייה בפרס הנובל של פרופסור דני שכטמן מהטכניון. אתם, המתמחים , הם דור העתיד לא רק של רופאים, אלא גם של חוקרים שירפאו את האנושות. אני מתנגד להתפטרות שלכם אבל תומך במאבק שלכם לשפר את התנאים שלהם אתם חייבים להישאר בעשייה הציבורית. אתם העתיד של כולנו".

גם מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' זאב רוטשטיין, ביקש מהמתמחים לכבד את פסיקת בית המשפט ולהגיע לעבודה. לדבריו המרכז פועל במתכונת כמעט רגילה.

מוקדם יותר הבוקר נפגש פרופ' רוטשטיין עם המתמחים בבית החולים וביקש מהם באופן אישי להיענות לבקשתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולהעניק לו את הזמן הנדרש על מנת למצות את המו"מ בין הצדדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום