ביה"ד אסר על המתמחים להתפטר

(0)
לדרג

השופטת נילי ארד השעתה את פיטורי המתמחים עד לדיון שיתקיים בעניינם מחר בצהריים. עם זאת, מרבית המתמחים נחושים להתפטר ובכך לעבור על החוק

מאת: מערכת zap doctors

נשיאת ביה"ד הארצי לעבודה, השופטת נילי ארד, החליטה היום (ד') אחה"צ להשעות את פיטורי המתמחים עד לדיון שיתקיים בעניינם מחר ב-14:00.

מוקדם יותר הודיעו המתמחים שבכוונתם לממש את מכתבי ההתפטרות ולא להגיע לעבודה החל מיום חמישי. גם הדיונים שהתקיימו מאוחר יותר בין נציגי המתמחים לבין הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, לא הניבו תוצאות של ממש ולכן החליטה המדינה לפנות שוב לאפיק המשפטי בכדי למצוא מזור לתסבוכת.

בתוך כך, ממשיכים הרופאים הבכירים, לקרוא לרה"מ בנימין נתניהו, למצוא פתרון למשבר עוד הלילה. יו"ר ארבל (ארגון רופאי בתי החולים בהקמה), פרופ' ערן דולב, אמר הערב: "אנו קוראים לרה"מ למצוא פתרון ראוי למשבר עם הרופאים הצעירים עד הבוקר. גלגול המשבר לבית משפט והוצאת צווי מניעה בפעם השנייה רק יעמיקו את משבר האמון והתסכול של המתמחים. אין מנוס מלמצוא פתרונות אמיתיים במהלך היממה הקרובה, שכן פיקוח נפש קודם לכל הסכם, מלוא כובד האחריות של מערכת הבריאות וחיי החולים מונחות על כתפיך".

כעת נותר להמתין ולראות האם המתמחים יכבדו מחר את החלטת נשיאת ביה"ד לעבודה ויתייצבו לעבודה או שמא יחליטו לממש את התפטרותם ולהסתכן בעבירה על החוק.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום