המתמחים: החלטנו להתפטר

(0)
לדרג

המתמחים הצעירים החליטו לדחות את הצעת רה"מ לעכב את התפטרותם. לדבריהם התערבותו מבורכת, אולם לא תינתן ארכה נוספת ללא הצעה קונקרטית

מאת: מערכת zap doctors

הרופאים המתמחים בבית החולים מאיר החליטו בשעות הצהריים (ד') לדחות את בקשת רה"מ להשהות את התפטרותם עד לאחר החגים. החלטה דומה התקבלה בישיבות של המתמחים הצעירים במרכזים הרפואיים: רמב"ם, שיבא, בלינסון ובני ציון.

ד"ר מיקי הייפלר, מתמחה בבי"ח מאיר מסביר את המהלך: "נתנו למקבלי ההחלטות מספיק זמן לפתור את הבעיה והדבר לא נעשה עד עכשיו. אנו שמחים על התערבות רה"מ במשבר ומקווים שזה אכן יסייע, אולם זה יצטרך לקרות כשאנחנו כבר לא במערכת הבריאות". קולות דומים נשמעו במהלך היממה האחרונה ממרבית המתמחים הצעירים, שקצה נפשם בהבטחות וארכות והם משוועים לפתרונות קונקרטים. "במידה ולא יהיה פתרון מעשי ב-12 שעות הקרובות לא אגיע מחר לעבודה" אומר ד"ר הייפלר.

ומה לגבי עתידך המקצועי? "בעוד שבועיים אני חוזר להיות מדריך פסיכומטרי" משיב ד"ר הייפלר.

אמש נפגשו לראשונה רה"מ ושר הבריאות בנימין נתניהו עם נציגות המתמחים הצעירים בניסיון לפתור את המשבר.

בפגישה, רה"מ נתניהו לא העלה בפני המתמחים הצעה קונקרטית לפתרון המשבר, אולם הביע נכונות גדולה להתערב בכדי להביא לסיומו. לשם כך ביקש מנציגי המתמחים לדחות את התפטרותם עד לאחר החגים, זאת בכדי לאפשר מספיק זמן להידברות והעלאת פתרונות שישאירו את המתמחים במערכת הבריאות.

יש לציין כי מזה חודשים ביקשו הרופאים להיפגש עם רה"מ, אך ללא הועיל. אולם, לאחר התערבותו של פרופ' אליעזר רחמילביץ', רופאו של רה"מ ופגישות של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן עם רה"מ, התרצה נתניהו ונפגש אתמול עם המתמחים.

בתוך כך, הזכיר אתמול אילן לוין, הממונה על השכר באוצר כי פתיחת הסכם עם הרופאים עלולה להיות תקדים רע ולהוביל לפתיחת הסכמים של מגזרים נוספים במשק. מאידך, הרופאים הבכירים פנו אתמול במכתב לרה"מ בו הם אומרים כי אין הסכמים הקדושים מחיי אדם. לדבריהם, "רק לפני שנה הורתה המדינה לפרופ' ששינסקי להכין חוות דעת חדשה המשנה הסכם חתום. במהלך הסערה הציבורית אמרתם לא פעם כי ישנם מקרים בהם ראוי ורצוי לשנות הסכמים חתומים. ההנחיה לפרופ' ששינסקי ראוי שתקבל ביטוי על רקע המשבר הנוכחי".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום