צום קל וגם בטוח

(0)
לדרג

כוננות שיא במד"א לקראת יום כיפור. 200 ילדים בממוצע נפגעים מדי שנה בתאונות אופניים ביום כיפור. איך תשמרו עליהם?

מאת: מערכת zap doctors

כוננות שיא במד"א: 1,500 איש בממוצע נזקקים מדי שנה לטיפול רפואי ביום כיפור, כך עולה מנתוני מד"א המתפרסמים לקראת הצום. כ-500 בני אדם נזקקים לטיפול על ידי צוותי טיפול נמרץ של מד"א וכ-100 בני אדם מתעלפים כתוצאה מהצום.

בנוסף, הכבישים מתמלאים ברוכבי האופניים, סקייטבורד, רולר-בליידס וקורקינט, וקיימת סכנה גדולה לילדים שעלולים להיפגע כתוצאה מחוסר זהירות. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לצלוח את יום הכיפורים בקלות ובאופן בטוח.

זהירות בדרכים

מומלץ להקפיד על חבישת קסדה ושימוש במגני ברכיים ומרפקים בכל רכיבה על אופניים, סקטבורד, רולר-בליידס וקורקינט.

כמו כן מומלץ להימנע מרכיבה בלילה. אם בכל-זאת רוכבים בלילה, יש להקפיד להדליק פנסים, ללבוש בגד בהיר ולוודא שיש מחזירי אור על האופניים וכן על הבגדים.

במקרה של נפילה וחבלה משמעותית, אל תנסו לטפל בנפגע בכוחות עצמכם, יש להשאיר את הנפגע במנוחה מוחלטת ולהזעיק את מד"א בטלפון החירום 101.

היערכות שיא במד"א

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, הנחה את מנהלי המרחבים להעלות את רמת הכוננות לרמה ג', הרמה הגבוהה ביותר, החל מערב יום כיפור ועד מוצאי החג. התחנות ברחבי הארץ יתוגברו בעשרות חובשים ואמבולנסים, כדי להיערך לקראת אלפי רוכבי האופניים והצמים שעלולים לחוש ברע.

בנוסף לצוותי מד"א בתחנות יתווספו גם השנה כוננים בעלי ציוד עזרה ראשונה אישי שחלקם אף כולל דפיברילטורים (מכשיר המחזיר קצב לב לפעולה סדירה) בבתי הכנסת ברחבי הארץ, ויוכלו להעניק טיפול מיידי, מהיר ואיכותי לצמים שיחושו ברע.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום