פעילות בתי החולים מתנהלת כסדרה

(0)
לדרג

לאחר דיונים קדחתניים בין נציגי המתמחים לבין האוצר בלשכת השופטת נילי ארד, הושגה דחייה של התפטרות המתמחים ביומיים, על מנת לאפשר לצדדים להידבר

מאת: מערכת zap doctors

פעילות בתי החולים מתנהלת היום כסדרה, לאחר שהושגה דחייה של 48 שעות בפיטורי המתמחים. משרד הבריאות הודיע כי המתמחים כיבדו את החלטת בית המשפט והתייצבו היום (ג') במקומות עבודתם בבתי החולים הממשלתיים ובבתי החולים של כללית.

לראשונה, מאז תחילת שביתת הרופאים, יפתח האוצר במו"מ אינטנסיבי עם הרופאים הצעירים לפתרון המשבר. כאמור, אמש קיבלו הצדדים את המלצת נשיאת בית הדין לעבודה, השופטת נילי ארד, להיכנס להידברות, במטרה לסיים את המחלוקות מחוץ לכותלי בית הדין. האוצר הסכים להצעת המתמחים לדחות את התפטרותם ב-48 שעות ולא בעשרה ימים כפי שביקשה המדינה. בפרק זמן זה הצדדים ינסו הצדדים להגיע להבנות.

ביום חמישי, 6 באוקטובר, בשעה 10:00 יגישו הצדדים לבית המשפט עדכון על התקדמות המגעים ביניהם.

כזכור, בתחילת המשבר לא נשמע קולם של המתמחים. לא היה להם נציג במו"מ ולאחר חתימת ההסכם נאמר להם שההסתדרות הרופאים היא הגוף המייצג אותם ויש להפנות כל דרישה וטענה דרכו. כעת לאחר שהוכיחו המתמחים כי הם רציניים ועומדים לממש את איומם לעזוב את מערכת הבריאות הסכימה המדינה לשבת איתם למו"מ.

במכתב ששלח אתמול יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אילדמן, לרופאים הבהיר כי הר"י מתנגדת נחרצות למהלך המשפטי נגד המתמחים. לדבריו, בשבועות האחרונים פעלה הנהגת הר"י על מנת לשכנע את המדינה, שלא למנוע מהרופאים להחליט על גורלם המקצועי, אלא לאפשר למי שמעוניין להתפטר. "פתרון המשבר נעוץ בהידברות בין כל הגורמים באוצר ובמערכת הבריאות והצעד המשפטי מרחיק אותנו ממציאת פתרון", אומר אידלמן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום