שתי קפה, צאי מהדיכאון

(0)
לדרג

במחקר חדש, שכלל למעלה מ-50,000 נשים, נמצא כי עם הגדלת צריכת הקפה, חלה ירידה בסיכון לדיכאון

מאת: מערכת zap doctors

הקפה עשוי לגרום לך לחייך. מחקר חדש שפורסם לאחרונה מגלה כי יש קשר בין שתיית קפה לדיכאון, לפחות בקרב נשים.

ממחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Archives of Internal Medicine, נמצא כי בקרב נשים ששתו 2-3 כוסות קפה בשבוע נרשמה ירידה של 15% בסיכון לדיכאון, בהשוואה לאלו ששתו עד כוס קפה אחת בשבוע. בקרב אלו ששתו ארבע כוסות קפה ומעלה בשבוע נרשמה ירידה של 20% בסיכון לדיכאון.

במחקר השתתפו נשים בגילאי 30-55 שנים ללא תסמיני דיכאון, ועקבו אחרי נתונים אודותיהן מ-1996 עד 2006. בנוסף להערכת צריכת קפה (כולל נטול-קפאין) הנשים מסרו מידע אודות צריכת תה, משקאות קלים עם ובלי קפאין ושוקולד. היארעות דיכאון הוגדרה על-בסיס דיווח עצמי של אבחנת דיכאון על ידי רופא ונטילת נוגדי-דיכאון. במהלך העשור של המעקב זוהו מעט יותר מ-2,600 מקרים חדשים של דיכאון ותועד קשר בין צריכת קפה עם קפאין ובין הסיכון לדיכאון.

אף שרק מחקרים מעטים בחנו את הקשר בין צריכת קפה ובין דיכאון. כך למשל מחקר מפינלנד משנת 2000 מצא כי צריכה של עד שבע כוסות קפה ביום מורידה את הסיכון לאובדנות, אך הסיכון החל לעלות עם צריכת למעלה משמונה כוסות קפה ביום. במחקר זה לא ניתן היה להעריך השפעה של צריכת קפה מסיבית, מאחר שחלק קטן מאוד מהנשים שלקחו חלק במחקר שתו בכל יום 6 כוסות קפה ומעלה. כמו כן, לא נמצא קשר מובהק בין צריכת קפה נטול קפאין, תה המכיל קפאין, משקאות קלים ממותקים ושוקולד, ובין הסיכון לדיכאון.

החוקרים מציינים כי מאחר שמדובר במחקר תצפיתי, לא ניתן לקבוע קשר סיבתי, אלא רק אפשרות לקשר בין דיכאון ובין צריכת קפה.

בואו לדבר על זה בפורום דיכאון - אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום