'יש להעלות את המס על הסיגריות'

(0)
לדרג

חברות הטבק יפסידו, אך חיי אדם יינצלו והכסף יושקע בבריאות - זהו הנימוק שעומד בלב הצעתה של מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן להעלאת המס על הסיגריות

מאת: מערכת zap doctors

במכתב ששלחה היום (ג') מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן, לשר האוצר יובל שטייניץ התבקש השר לנקוט בהעלאה משמעותית של המיסוי על חפיסות הסיגריות. "צעד זה יוביל לחיסכון במשאבים רבים הכרוכים בתחלואה, באובדן כושר עבודה ופגיעה בפריון כתוצאה ממנה", הסבירה זיו את בקשתה. לדבריה, "יתווסף מקור תקציבי משמעותי שיוכל לממן יעדים חשובים לרווחתם ובריאותם של תושבי ישראל".

במכתבה כותבת זיו כי זה עתה חזרה מישיבה באסיפה הכללית של האו"ם שעסקה לראשונה בצורך לקדם את דרכי המניעה, האבחון והטיפול במחלות לא מדבקות - NCDs (סרטן, מחלות לב, מחלות ריאה כרוניות וסכרת), אשר עלותם לעשור הבא היא 43 טריליון דולר!

ללמוד מהאמריקאים

ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, הרצה בכנס באו"ם על פרויקט להארכת תוחלת החיים שהחל בניו יורק בשנת 2002. אחד מצעדיו המשמעותיים של הפרויקט היה להעלות באופן דרמטי את מחיר חפיסת הסיגריות. כיום, חפיסת סיגריות בניו יורק עולה 11 דולר ושיעור המעשנים ירד בעשור האחרון מ-21.5% ל-14% ובקרב צעירים מ-17% ל-8%. ההערכה היא שבעקבות צעד זה נחסכו כ-10,000 מקרי מוות כתוצאה מעישון בניו יורק.

האובדן הכלכלי בעקבות מחלות ה- NCDs נאמד בקרוב ל-500 ביליון דולר לשנה. באמנה של האו"ם, ציינה זיו, ישנה קביעה גורפת לפיה האמצעי הבודד היעיל ביותר להפסקת עישון הוא העלאת המיסוי שמובילה להוצאה גבוהה וכבדה למעשן. עתה היא מבקשת ליישמו גם בישראל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום