על הדבש ועל העוקץ

(0)
לדרג

דוגמאות של דבש שאינו עומד בתקן אותרו בחנויות ברחבי הארץ. מומלץ לרכוש דבש במקומות עם רישיון עסק ולוודא כי למוצר קיים רישיון משרד הבריאות

מאת: מערכת zap doctors

צנצנות של דבש מזויף אותרו על ידי משרד הבריאות בבדיקה לרגל ראש השנה. המשרד ממליץ לא לצרוך דבש שאינו תואם להגדרת "דבש" על פי דרישות התקן הישראלי.

להלן דוגמאות למוצרים שלא עומדים בדרישות ונמכרו בימים האחרונים.

1. "דבש דבורים טהור", מיוצר בלעדית עבור סדרת "המותג" על ידי דבש שלנו, יהוד. המוצר נדגם מסניף של רשת מזון בנצרת עילית.

2. "דבש יער של חודש מאי, טבעי עם טעם וריח שאי אפשר לחקות" (שם המוצר מתורגם מרוסית), "ארוז על ידי: משק דבורים שחר אשורי". ליצרן המוצר אין רישיון משרד הבריאות. המוצר נדגם מחנות בבאר שבע.

3. "דבש טבעי מפרחי בר, משק דבורים שחר, מושב צרופה". המוצר נדגם מחנות באילת. ליצרן אין רישיון של משרד הבריאות.

4."דבש + שורש זלוע ומזון מלכות", אין ציון של שם היצרן וכתובתו על גבי התווית. התוצאות מצביעות על חריגה חמורה מדרישות התקן. כמו כן, מיוחסות למוצר סגולות ריפוי בניגוד לחוק. המוצר נדגם מבית מרקחת בערערה שבנגב. בתגובה להמלצות משרד הבריאות, מסרה החברה כי בבדיקה של משרד הבריאות לא עלתה כל טענה לגבי איכות הדבש הנמצא כיום בשוק, אלא לגבי צנצנות דבש מסדרה אסיף 6 עם תאריך תפוגה - 12.2012, אשר יצאו לשוק לפני יותר משלוש שנים. עוד נאמר בהודעת החברה: "בעקבות פנית משרד הבריאות, בוצעו בדיקות מידיות, והתברר כי הדבש המיוצר כעת עומד בכל התקנים והדרישות". בסיכום ההודעה צוין: "אם בכל זאת קיים חשש אצל צרכן כלשהו, אנחנו מתחייבים להחליף כל צנצנת דבש שנתבקש על ידי כל לקוח שיפנה אלינו".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום