חומצה פולית נגד סרטן המעי הגס

(0)
לדרג

מחקר אמריקאי חדש מגלה כי צריכת חומצה פולית ברמה של 900 מ"ג ליום עשויה להפחית את הסיכון לסרטן המעי הגס והרקטום בשליש

מאת: doctors בשיתוף e-Med

בהמשך לדיון על החומצה הפולית, חוקרים שבחנו את המדיניות האמריקאית להעשרת מזון גילו כי צריכת חומצה פולית מפתיחה בכשליש את הסיכון לסרטן המעי הגס והרקטום.

בסוף שנות התשעים החלו ממשלות ארצות הברית וקנדה לדרוש מיצרני המזון להוסיף חומצה פולית למוצרי דגנים, כדי למנוע היווצרות מומים בצינור העצבים אצל תינוקות, דבר הקשור ברמות חומצה פולית נמוכות בנשים הרות.

במסגרת המחקר הנוכחי בחנו החוקרים נתוני סקר תזונה שהחל ב-1995 והקיף למעלה מ-500 אלף מבוגרים בארה"ב. בתחילת המחקר מילאו המשתתפים שאלונים אודות הרגלי התזונה וכל תוסף מזון שנטלו באופן קבוע. החוקרים חישבו את כמות החומצה הפולית שצרכו לפני תוכנית העשרת מוצרי המזון ואחריה, ונמצא כי הצריכה הממוצעת של חומצה פולית עלתה בעקבות התוכנית בכ-100 מיקרוגרם.

החוקרים שעקבו אחרי הנבדקים במשך עשור, גילו ממצא מעניין - בקרב משתתפים שצרכו לפחות 900 מיקרוגרם חומצה פולית בכל יום, הסיכוי לאבחון של סרטן מעי גס ורקטום היה נמוך ב-30%, בהשוואה לאלו שצרכו פחות מ-200 מיקרוגרם ליום. זאת בהתחשבות בהרגלי עישון, פעילות גופנית והיבטים תזונתיים אחרים.

עם זאת, כותבים החוקרים בכתב העת The American Journal of Clinical Nutrition, הממצאים לא מוכיחים חד משמעית שצריכה מוגברת של חומצה פולית מונעת התפתחות המחלה הממארת, מאחר שהמשתתפים שצרכו יותר חומצה פולית נטו להיות בריאים יותר גם בתחומים אחרים. גם באשר לאפשרות ההפוכה, של סיכון מוגבר לממאירות בעקבות צריכה מופרזת של חומצה פולית, מסבירים החוקרים כי אין במחקרים שבוצעו מענה חד משמעי.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן המעי הגס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום