הצגת כרטיס מגנטי בקופת החולים?

(0)
לדרג

חוזר חדש של משרד הבריאות אוסר על קופות החולים למנוע ממבוטחים, שלא הצטיידו בכרטיס, קבלת שירותים רפואיים בסיסיים. תחת זאת, יעודדו מבוטחים להצטייד בכרטיס

מאת: מערכת zap doctors

כמה פעמים קרה לכם שבדרך לקופות החולים שמתם לב ששכחתם את הכרטיס המגנטי בבית? מעתה לא ניתן יהיה להתנות מתן שירות רפואי בהצגת הכרטיס המגנטי. כך עולה מחוזר שנשלח היום (ב') למנכ"לי קופות החולים על ידי יואל ליפשיץ, סמנכ"ל לפיקוח על קופות החולים.

"יש להבטיח כי אי הצגת הכרטיס לא תמנע את קבלת השירותים הרפואיים, דבר שעשויה להיות לו חשיבות מיוחדת, כשמדובר בשירותים בסיסיים של פנייה לרפואה ראשונית, עזרה ראשונה והנפקת תרופות", כתב ליפשיץ. "לצורך מתן השירות, קופת החולים רשאית לדרוש אמצעי זיהוי מהימן אחר".

אין חולק כי הכרטיס המגנטי המשמש לזיהוי המטופל, כניסה לתיק אישי, אמצעי תשלום בבתי מרקחת ועוד מייעל תהליכים רבים, צויין בחוזר. על כן, יש לעודד מבוטחים להצטייד בכרטיס, ולהגיע לסניפים ולספקי השירות כשהם מצוידים בכרטיס.

על גורמי המנהלה בקופות להדריך מטופלים להגיע עם הכרטיס, להתעניין בשאלה אם יש למבוטח כרטיס (או אם הכרטיס אבד לו). יש להניח כי פעולות הטמעה כאלה ירחיבו את השימוש בכרטיס, ויקטינו למינימום את המצבים בהם הקופה תידרש לספק שירות שלא כנגד הצגת כרטיס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום