ברכת כלה בבית חולים כרמל

(0)
לדרג

הילדים המאושפזים במחלקת ילדים בבית חולים כרמל שבחיפה זכו לביקור של כלה, שהגיעה לחלק להם ממתקים ביום חופתה. "חייבת לומר תודה", הסבירה

מאת: מערכת zap doctors

התזמורת באולם כבר חיכתה, המלצרים עמדו מוכנים, ואפילו החתן ליאור כבר לבש את החליפה, אבל לבילהה אלבוים, בת 23 מהצפון, היה חוב לא סגור. שעות לפני החופה היא החליטה לבקר במחלקת הילדים של בית חולים כרמל, שם טופלה לפני כעשור, ולעודד את רוחם של המאושפזים.

בילהה אובחנה בילדותה כחולה במחלה נדירה, וטופלה במחלקה במשך ארבע שנים. "בכל שנה מתגלים בארץ ובעולם מקרים בודדים של המחלה", סיפר ד"ר יהודה הכט, רופא בכיר, מומחה לאלרגיה ואימונולוגיה בילדים שטיפל בה. "המחלה מתבטאת בצברי תאים שגדלים באיברים שונים בגוף ומפריעים מאוד לפעילותם". המחלה לדבריו יכולה לפגוע בכבד, בכליות או אפילו בריאות, כמו במקרה של בילהה.

היא, שהיתה אז תלמידה בבית ספר היסודי, התייצבה כמעט בכל שבוע לקבל זריקות סטרואידים וטיפולים נוספים. "בית חולים כרמל היה הבית השני שלנו", אמרה אסתי אלבוים, אמה של בילהה. "בילינו במחלקה לילות כימים וחודשים ארוכים שנראו כלא נגמרים, אבל תמיד האמנו ברופאים המצוינים של כרמל ובאלוהים ופיללנו שבילהה שלנו תצא מזה".

בזכות הטיפול הצליחה בילהה לנצח את המחלה ולחזור לחיי שגרה; היא סיימה את לימודיה, עשתה שירות לאומי וסיימה תואר ראשון בהוראה.

"ביום הכי מאושר בחיי החלטתי שאני חייבת להכיר תודה ולהודות למחלקה ולבית החולים כרמל על כל מה שעשו עבורי", אמרה בילהה כשהיא מסתובבת בשמלת כלה במחלקה ומחלקת ממתקים לילדים המאושפזים.

"על פי המסורת היהודית, כלה ביום חופתה מסוגלת לברך ולהעניק כוחות מחודשים לכל מי שהיא תברך", הסבירה הכלה. "החלטתי שאין מקום מתאים יותר לברך בו את הילדים המאושפזים לרגל השנה החדשה ממחלקת הילדים של בית חולים כרמל".

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום