הפכת לאב, תשכח מהטסטוסטרון

(0)
לדרג

רמות ההורמון הזכרי יורדות אצל גברים מיד אחרי לידת הילדים, כך גילו חוקרים פיליפינים שעקבו אחרי מאות גברים. ייתכן כי זוהי דרכו של הטבע להקל על משפחות בתחילת דרכן

מאת: מערכת zap doctors

תופעות כמו הריון, לידה והנקה משפיעות הורמונאלית לא רק על נשים, אלא אולי גם על גברים. במחקר פיליפיני חדש נמצא כי אבהות חדשה מלווה ברמות טסטוסטרון נמוכות, דבר שנועד להקל על המשפחה במלאכת גידול הילדים.

רמות גבוהות של ההורמון מגבירות כידוע את התשוקה המינית של גברים, מעלות נטייה לנטילת סיכונים ואת הצורך לדומיננטיות חברתית. גורמים אלו עשויים אולי לסייע במציאת זיווג, אך מדובר בתכונות המקשות על גידול ילדים. כעת, עולה מהמחקר שפורסם בכתב העת Proceedings of the National Academy of Sciences, כי אבהות מלווה ברמות טסטוסטרון נמוכות יותר.

לצורך המחקר, עקבו החוקרים במשך חמש שנים אחרי למעלה מ-600 גברים. בתחילת המחקר, לכל הגברים לא היו ילדים, ובהמשך הפכו לאבות. החוקרים מצאו בבירור כי מיד אחרי שהפכו להורים, חלה ירידה ברמות טסטוסטרון, לפחות לטווח זמן קצר אחרי הלידה.

אבהות והדרישות בגידול תינוק דורשים התאמה רגשית, פסיכולוגית וגופנית ומהמחקר עולה כי הביולוגיה של גברים עשויה להשתנות באופן נרחב במטרה לסייע במילוי הדרישות.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום