דיאטה: תאכלו לאט, תרזו מהר

(0)
לדרג

מחקר חדש שבו השתתפו מעל אלף נשים, מצא קשר בין מהירות האכילה למסת הגוף. ייתכן כי אכילה איטית יותר אף תסייע להרזייה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

רוצים לרדת במשקל? המשיכו לאכול, אבל לאט. חוקרים ניו זילנדים גילו לאחרונה כי אכילה איטית מסייעת לירידה במשקל, כנראה משום שכשאוכלים לאט, צורכים דווקא פחות מזון. לדעת החוקרים, ייתכן כי האטה במהירות האכילה תסייע במניעת עלייה במשקל.

במחקר שבו השתתפו כ-1,600 נשים בגילאי 40-50 נמצא כי נשים שאוכלות מהר, נוטות למשקל גבוה יותר, בהשוואה לנשים שנהנות מארוחות ממושכות. המחקר הנוכחי אינו מוכיח כי מהירות האכילה אחראית בהכרח לעלייה במשקל, אך החוקרים סבורים כי לזמן יש השפעה על כמות המזון שאוכלים.

במסגרת המחקר, שפורסם לאחרונה ב-Journal of the American Dietetic Association, התבקשו הנשים לדרג את מהירות האכילה ולספק פרטים אודות גובהן, משקלן ואורח חייהן. כמחציתן מהמשתתפות תיארו את קצב האכילה שלהן כבינוני, כשליש אכלו מהר או מהר מאוד וכ-15% סברו כי הן אוכלות לאט או לאט מאוד.

החוקרים מצאו כי לנשים שאוכלות מהר יותר היו ערכי BMI(מדדי מסת הגוף) גבוהים יותר מאשר של נשים שאוכלות לאט. על כל עליית מדרגה במהירות האכילה, נרשמה בפועל עלייה של 2.8% במדדי BMI. התוצאות הסטטיסטיות של המחקר יחד עם מחקרים דומים שנערכו ביפן, הביאו את החוקרים למסקנה כי מדובר בקשר סיבתי, כלומר ייתכן והאטת מהירות האכילה תסייע במניעת עליה במשקל ותוביל לירידה משמעותית בערכי BMI במסגרת תוכניות להפחתת משקל.

בואו לדבר על זה בפורום הרזייה ללא דיאטה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום