ממצא: שוקולד בריא ללב

(0)
לדרג

צריכה רבה של שוקולד עשויה לגרום לירידה של 37% בסיכון למחלות לב וכלי דם ולירידה של 29% בסיכון לשבץ מוחי. הסיבה טמונה בקקאו

מאת: מערכת zap doctors

משמין ומזיק לשיניים? תשכחו את כל מה שידעתם על השוקולד. ממחקר חדש שפורסם לאחרונה במגזין הרפואי BMJ, עולה כי צריכת שוקולד מלווה בירידה של 37% בסיכון למחלות לב וכלי דם, ובירידה של 29% בסיכון לשבץ מוחי. החוקרים מסבירים כי התועלת נובעת ככל הנראה מפוליפנולים בקקאו.

לדברי החוקרים, צריכת-יתר אמנם עלולה להשפיע לרעה על הבריאות, אך מספר מחקרים שפורסמו בספרות הרפואית מצביעים על הקשר בין צריכת שוקולד לסיכון מופחת להפרעות קרדיו-מטבוליות. במחקר הנוכחי מצאו החוקרים כי ייתכן שיש קשר בין צריכת שוקולד בכמות גדולה לירידה בסיכון להתפתחות מחלות לב וכלי דם.

שוקולד מפחית תחלואה בסוכרת

בסקירה שכללה שישה מחקרים, דיווחו הנבדקים על צריכת השוקולד שלהם, כאשר מחקר אחד הבחין גם בין סוגי שוקולד שונים.

מבין שבעת המחקרים שנסקרו, חמישה מחקרים דיווחו על קשר שלילי משמעותי בין צריכת שוקולד והפרעות קרדיו-מטבוליות. מתוצאות הסקירה עולה כי צריכת שוקולד בכמות רבה, בהשוואה לצריכה מעטה, הפחיתה את הסיכון למחלות לב וכלי דם ואת הסיכון לשבץ מוחי. כמו כן, נמצא קשר בין צריכת שוקולד לירידה בסיכון לתחלואה במחלת הסוכרת בקרב גברים.

לדוגמה, נרשמה ירידה של 43% בסיכון למחלת לב כלילית, ירידה של 50% בסיכון לתמותה עקב מחלות לב וכלי דם, וירידה של 65% בסיכון להיארעות סוכרת בגברים.

החוקרים ציינו בפרסום כי הממצאים עולים בקנה אחד עם תוצאות סקירות קודמות.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום