תוספי אומגה 3 מפחיתים חרדה

(0)
לדרג

טענה זו הוכחה לראשונה במחקר שנערך בקרב סטודנטים לרפואה. נמצא כי משתתפים שצרכו אומגה 3 חוו ירידה של 20% בתסמיני חרדה בהשוואה למשתתפים שנטלו פלאסבו

מאת: מערכת zap doctors

תוספי אומגה 3 עשויים להפחית תגובה דלקתית ותסמיני חרדה באנשים צעירים ובריאים. כך עולה ממחקר חדש, אשר פורסם בגיליון יולי של כתב העת Brain Behavior and Immunity.

מחקרים קודמים הובילו לתוצאות סותרות אודות הקשר בין רמות חומצות שומן רב בלתי רוויות, מסוג אומגה 3, ורמות חומצות שומן, מסוג אומגה 6, לבין מצבי דלקת ודיכאון.

המחקר שנמשך 12 שבועות כלל 68 סטודנטים לרפואה - מחציתם קיבלו תוספי אומגה 3 ומחציתם טופלו בפלסבו. החוקרים עקבו אחר תוצאות בדיקות הדם של המשתתפים בשתי תקופות זמן, האחת במהלך תקופת זמן לא לחוצה, והשנייה בימים לפני בחינות.

מתוצאות המחקר עולה כי בהשוואה לקבוצת הביקורת, בקרב משתתפים שנטלו תוספי אומגה 3 חלה ירידה של 14% בייצור מולקולות בתגובה למצבי דלקת. כמו כן, בקבוצה זו נרשמה ירידה של 20% בתסמיני חרדה, ללא שינוי משמעותי בתסמיני דיכאון.

החוקרים מציינים כי אנשים שונים נבדלים באופן בו הם סופגים ומעבדים תוספי אומגה 3. על כן, בניתוח משני של הנתונים בדקו החוקרים את היחס בין חומצות שומן מסוג אומגה 6 לבין חומצות שומן מסוג אומגה 3. החוקרים מצאו כי יחס נמוך יותר בקבוצת הטיפול לווה בירידה בתסמיני חרדה, וכן בירידה במדדי דלקת.

לדברי החוקרים, זהו המחקר הראשון אשר מדגים ירידה בתסמיני חרדה במשתתפים בריאים ללא אבחנה של הפרעת חרדה, בעקבות מתן תוספי אומגה 3.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום הפרעות דיכאון וחרדה
פורום תרופות ורוקחות

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום