לראשונה: תיק רפואי ממוחשב

(0)
לדרג

ביה"ח כרמל קיבל קו תקן אבטחת מידע למערכות בריאות. בכך הפך לביה"ח הראשון ששומר את כל המידע הרפואי, לרבות תוצאות בדיקות של חולים, בתיק ממוחשב

מאת: מערכת zap doctors

לראשונה בישראל תיק רפואי ממוחשב לחלוטין בבית חולים כרמל. הגיע קץ לתיקי הנייר של החולים המונחים על דלפקי האחיות או המזכירות. תיקי החולים בבית החולים כרמל הפכו לממוחשבים ונמצאים בכל מחלקות האשפוז, החל מהמחלקה הקרדיולוגית והפנימית ועד מחשוב חדר המיון. אין עטים, אין ניירת גלויה, כל התיק הרפואי של החולה נמצא במחשב. הרופאים והצוות הסיעודי במחלקות מזינים בצורה ממוחשבת את נתוני החולה, תוצאות בדיקות והוראות רפואיות לביצוע, כאשר כל המידע נשמר ומשפר דרמטית את איכות ובטיחות החולה.

במסגרת תו התקן החדש לאבטחת מידע למערכות בריאות, שניתן לראשונה בעולם לבית החולים כרמל, נדרש הצוות הרפואי להקפדה יתרה על פרטיות החולה ובטיחות המידע. במסגרת תו התקן שניתן, על חדרי הצוות והדלפקים להיות סגורים, חל איסור על השארת חומר השייך לרשומות רפואיות על דלפקי האחיות או המזכירות, העגלות עם גיליונות החולים צריכות להיות מסובבות לקיר כדי למנוע חשיפת שמות החולים, כל תיקי החולים המשוחררים צריכים להיות במגירה ייעודית נעולה ועוד.

"מדובר בהחלט בצעד היסטורי ברמה העולמית וברמה הישראלית", כך אמר בגאווה שוקי פרייס, ממונה ומרכז תחום אבטחת מידע במכון התקנים, בטקס הענקת תו התקן שנערך בבית החולים כרמל.

הגנה מירבית למידע הממוחשב

לקבלת תו התקן נבדקו במשך חמש שנים כל נושאי הגנת פרטיות החולה, ניהול הרשומות הרפואיות, ניהול התיקים ומסירת המידע למאושפזים ומטופלים, הגנה על כל מערכות המידע הממוחשבות, גיבויי מידע, ניהול המידע ותיקי העובדים במשאבי אנוש, השמדת מידע גריסת ניירת עם מידע, ועוד אלפי פריטים ונקודות קריטיות בתחום הגנת המידע הרפואי.

"אנחנו נכנסים לעידן חדש, בטוח ומאובטח יותר לטובת כלל המטופלים בבית החולים כרמל ובשאר שירותי בריאות כללית", אומר איציק כוכב, הממונה על הגנת המידע בשירותי בריאות כללית. "שמירת זכויות החולה פירושה שמירה והגנה על המידע הרפואי והאישי שלו".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום